سوریه تجزیه می‌شود؟

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: مسائل محرمانه بین کاخ سفید و کرملین درباره جنگ سوریه موضوعی است که آینده دمشق را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما براساس خبرهایی که درز کرده می‌توان گفت که آمریکا و روسیه به تفاهم دست یافته‌اند.

جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی افزود: تحمل هزینه و وضعیت جنگ سوریه برای کشورهای خاورمیانه، آمریکا و روسیه سخت شده است.

نماینده تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر خسارت‌های مالی و جانی در جنگ سوریه مسئله کشورهای اروپایی درباره بحران پناهجویان و فشار افکارعمومی در کشورهای غربی نیز به معضل برای آنها تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود: چشم انداز مبهم جنگ سوریه منجر به شکل گیری فضایی شده است که باید این مسئله هرچه سریع‌تر حل شود.

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: آمریکا و روسیه در این که باید امنیت رژیم صهیونیستی در پی تحولات خاورمیانه تامین شود، دارای دیدگاه مشترکی هستند. روسیه بنا به دلایلی نمی‌خواهد امنیت تل آویو به خطر افتد .

وی تصریح کرد: آمریکا به طور موقت نیازمند برخی شورشیان جنگ سوریه همانند ارتش آزاد هستند تا حکومت بشار اسد را ساقط کنند اما کرملین منافع خود را تنها در ابقای بشاراسد در دمشق می‌بینید.

رحیمی‌جهان آبادی گفت: به نظر می‌رسد که طرفین به این نتیجه رسیده‌اند که وضع موجود در جنگ سوریه نمی‌تواند ادامه پیدا کند و این کشور را باید به سمت تجزیه هدایت کنند.

وی تاکید کرد: واشنگتن در پیشنهاد تجزیه سوریه ظاهرا به دنبال تامین امنیت ترکیه است و از طرفی در مناطقی با ادامه حضور حامیان بشار اسد، منافع روسیه را محقق کند.

نماینده تربت‌جام، تایباد و باخرز درمجلس شورای اسلامی گفت: تقسیم بندی سوریه با منافع روسیه در بندرلاذقیه و حضور آمریکایی‌ها در مناطق هم مرز با سرزمین اشغالی در مذاکرات ترامپ با پوتین مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: مسائل محرمانه بین کاخ سفید و کرملین درباره جنگ سوریه موضوعی است که آینده دمشق را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما براساس خبرهایی که درز کرده می‌توان گفت که آمریکا و روسیه به تفاهم دست یافته‌اند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *