برگزاری مسابقات رالی درون‌شهری جام آندریا در مشهد

رئیس هیات اتومبیل‌رانی و موتورسواری خراسان رضوی از برگزاری مسابقات رالی شهری جام آندریا در مشهد خبر داد.

«رضا رمضانی» ظهر روز گذشته در نشست خبری مسابقات رالی جام آندریا اظهار کرد: روز جمعه 13 مرداد از مقابل برج آرمیتاژ مسابقات رالی جام آندریا برگزار می‌شود. این مسابقات در مدت زمان سه ساعت در مسافت 80 کیلومتر با میانگین سرعت 30 کیلومتر در ساعت با هدف ارتقای مهارت رانندگی، نقشه‌خوانی و فرهنگ‌سازی افزایش آگاهی عمومی نسبت به قوانین و مقررات با حضور اقشار مختلف جامعه و خانواده‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقات در شش کلاس حرفه‌ای، همگانی، بانوان، خودروی کلاسیک، جانبازان و آماتور برگزار می‌شود. این مسابقات با حمایت مجموعه پذیرایی آندریا در چندین مرحله رالی درون شهری با هدف ایجاد شور و نشاط در شهر به دور از ایجاد مزاحمت و سرو و صدا برای مردم برگزار خواهد شد.

 

بهترین طراحی خودرو جایزه می‌گیرد

رمضانی تصریح کرد: با توجه به ایام دهه کرامت برنامه‌های مختلفی برای طراحی مسیر مسابقات و خودروها در نظر گرفته شده است و در پایان در این حوزه به نفرات برتر که بهترین طراحی را برای خودروی خود داشته باشند جوایزی اهدا خواهد شد.

رئیس هیات اتومبیل‌رانی و موتورسواری خراسان رضوی با بیان اینکه به زودی در نیشابور مسابقات موتورکراس برگزار می‌شود، عنوان کرد: به صورت کلی رالی درون‌شهری و موتورکراس از اولویت‌های ما برای برگزاری مسابقات به خصوص در شهرستان‌ها است و با این هدف می‌توانیم مردم را با فرهنگ درست رانندگی و تخلیه هیجانات خود به خصوص در جوانان آشنا کنیم و خوشبختانه تاکنون برگزاری این مسابقات در شهرستان‌ها و شهر مشهد با استقبال خوب مردم روبه‌رو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در شهرهای مشهد، گناباد و نیشابور مسابقات رالی و موتورکراس برگزار شده‌است و در آینده در شهرهای سبزوار، بردسکن، جوین، خرو نیشابور و دیگر شهرها مسابقات برگزار خواهد شد.

رمضانی افزود: 13 مرداد ماه مسابقات موتور سرعت در پیست ثامن برگزار خواهدشد. در پیست، موتورسواران می‌توانند  با بیش از 200 کیلومتر بر ساعت حرکت کنند، این یک فرصت خوب برای ورزش و تخلیه هیجانات جوانان است. و در نظر داریم تا از این دست فعالیت‌ها با برنامه‌ریزی کادر هیات بیشتر فعالیت داشته باشد.

رئیس هیات اتومبیل‌رانی و موتورسواری خراسان رضوی عنوان کرد: با مذاکراتی که با بازرگانی موحد صورت گرفته بنا شده است تا در تاریخ 18 مرداد ماه نمایشگاه خودرو را با همکاری برندهای متعدد داخلی وخارجی در شاندیز برگزار کنیم.

وی گفت: در حال حاضر برنامه‌های مختلفی با اولویت اوقات فراغت از جمله موتور کراس،‌رالی، کارتینگ و … با حضور آقایان و بانوان توسط هیات در حال برگزاری است.

رمضانی افزود: طبق مذاکره‌ای که با مجموعه پذیرایی آندریا صورت گرفته تصمیم گرفته شده که در کنار برگزاری این رالی، این مجموعه در آینده هم به عنوان حامی مالی همراه ما باشد و به صورت منظم اقدام به برگزاری مسابقات در این بخش کند.

رمضانی در ادامه خاطرنشان کرد: هر کمیته در هیات می‌تواند یک هیات مستقل باشد و همواره تاکید کردم بر فعالیت قدرتمند و مستقل کمیته‌ها و همین امر سبب شده تا ما به عنوان هیات برتر در بین هیات‌های ورزشی خراسان رضوی شناخته شویم و کسب این موفقیت تلاش‌های شبانه‌روزی همکارانم بوده است.

 

فرصتی برای جوان علاقه‌مند

رئیس هیات اتومبیل‌رانی و موتورسواری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه چندین سال است که ما یا رتبه برتر کشور را به دست می‌آوریم و یا رتبه دوم، اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که با کمک رسانه‌ها هیجاناتی که سبب حادثه می‌شود را به پیست بیاوریم و برای جوانان فرصتی فراهم کنیم تا در پیست بتوانند به دور از هیچ تهدید و حادثه‌ای هیجانات خود را تخلیه کنند.

وی افزود: در حال حاضر  ما بهترین امکانات را در استان خراسان رضوی داریم و بعد از پیست آزادی تهران ما دومین پیست مجهز و بزرگ ایران هستیم که می‌توانیم در بخش‌های مختلف به صورت مجزا مسابقات را برگزار کنیم.

رمضانی گفت: یکی از مشکلات ما در گذشته مدیرانی بودند که اعتراض داشتند چرا ما در مقایسه با سایر هیات‌ها بیشتر از مجموعه ثامن استفاده می‌کنیم اما آقای صبوریان مدیرکل فعلی ورزش و جوانان استان حمایت خوبی از ما دارد و برای گسترش فعالیت‌های هیات حامی ما هستند.

رئیس هیات اتومبیل‌رانی و موتورسواری خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به فعالیت‌های خوبی که هیات داشته توانسته‌ایم ارتباطات خوبی در سطح ملی داشته باشیم و هم اکنون به عنوان دبیر شورای سیاست‌گذاری فدراسیون در حال  فعالیت هستیم.

 

رقابت 3 نفر در مجمع انتخابی هیات اتومبیل‌رانی و موتورسواری

وی تصریح کرد: روز شنبه 14 مرداد ماه مجمع انتخابی هیات اتومبیل‌رانی و موتورسواری با حضور رئیس فدراسیون برگزار خواهد شد و به غیر از بنده دو نفر دیگر در این مجمع حضور دارند و به رقابت خواهیم پرداخت واگر توفیق کسب رای، اعضای مجمع را داشته باشم در چهار سال آینده با تمام توان برای گسترش فعالیت ها به خصوص در شهرستان‌ها تلاش خواهیم کرد.

رمضانی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 18 شهرستان در استان هیات اتومبیل‌رانی و موتورسواری فعال دارد و شهرهای نیشابور، سبزوار، بجستان، تربت‌حیدریه، تایباد، کاشمر فعالیت‌های خود را به صورت گسترده برگزار می‌کنند و ما هم تلاش داریم با ارتباط خوب و نزدیک حامی شهرستان‌ها باشیم.

image_print
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *