مشهد و نقطه عطفی برای نمایشنامه‌خوانی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: سیزدهمین جشنواره نمایشنامه خوانی مشهد می­تواند نقطه عطفی در راستای ارتقاء متون نمایشی باشد.

درنشست خبری که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد برگزارشد، محمدکاظم دبیری ضمن اعلام مطلب فوق افزود: نمایشنامه پاشنه آشیل درحوزه نمایش است و ضعف در محتوای متون نمایشی، موضوعی است که با رویکرد آموزشی در جشنواره نمایشنامه خوانی مرتفع خواهد شد.

دبیری افزود: تاکید و رویکرد اصلی این جشنواره باید درجهت  نمایش­هایی باشد که تاثیر در سبک زندگی، ارتقاء شاخص­های سالم سازی و کاهش آسیب­های اجتماعی آموزه­های دینی را در برمی­گیرد.

وی تصریح کرد: خوانش بعضی متون که بودن یا نبودن آن ها نقشی در باورهای ارزشی و فرهنگی مردم ندارد، ضروری به نظر نمی­رسد و آنچه در این جشنواره حائز اهمیت است پرداختن به متونی است که با ارزش­های انقلاب اسلامی همخوانی داشته باشند.

وی ضمن اشاره به فعالیت پررنگ گروه­های نمایشی مذهبی درمشهد گفت: مشهد درحوزه نمایش تعزیه همواره فعال بوده و میراث گذشته نمایش مشهد تعزیه خوانی است که بایدبه لحاظ محتوا ومتن و نوع اجراتقویت شود.

دبیری ادامه داد: جدی گرفتن آموزش در حوزه نمایشنامه نویسی امری است که آموزشگاه های آزاد هنری فعال درزمینه تئاتر باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

او ضمن اشاره به برگزاری  جلسات شنبه­های خوانش درمشهد گفت : باید شورای سیاستگذاری دراین زمینه شکل بگیرد تا به سبکی نوین با استفاده از مشارکت کارشناسان برگزاری چنین جلساتی پویا تر از قبل اتفاق بیفتد.

 

منبع: ستادخبری سیزدهمین جشنواره نمایشنامه خوانی مشهد

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *