شمارش معکوس ۳۳۱ روزه برای یک طلاق عاطفی

غم و اندوه بر چهره زن جوان نشسته است. بی مقدمه می‌رود سر اصل موضوع و می‌گوید: موهایم را رنگ کرده‌ام و یک ته آرایشی دارم تا کسی نفهمد چه دردی در سینه‌ام دارم. اما دیگر نمی توانم با این شرایط کنار بیایم و دارم دیوانه می‌شوم.

زن جوان در مرکز مشاوره آرامش پلیس استان گفت: تا قبل از ازدواج روزگار خوب و شیرینی داشتم. می‌خواستم  انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشم و شریک زندگی خوب و شایسته‌ای برای آینده‌ام انتخاب کنم. اما مادرم دغدغه داشت و می گفت: دختر خاله ات سر هر خواستگاری یک ادا و بهانه ای در آورد و حالا با سی و چند سال سن در خانه مانده و افسردگی گرفته است. در همان اوضاع و احوال بود که سر وکله یک خواستگار پیدا شد. پدرم به اعتبار پدر بزرگ خواستگارم بی چون و چرا و بدون نظر خواهی از من جواب بله گفت. دلم گرفته بو؛  با مادرم درد و دل کردم . او هم حاضر نشد به حرفم گوش بدهد و می‌گفت: دختر خاله‌ات را ببین و در عبرت بگیر . هیچ‌کس برایم حرفم تره هم ریز نکرد. من و حامد ازدواج کردیم. چند ماه در دوران عقد بودیم. خیلی سرد و بی تفاوت بود.

مادرم می گفت خجالتی است و کم کم درست می شود. ما زندگی مشترک خود را آغاز کردیم. ۱۱ماه و سه روز از بدترین روزهای عمرم را در کنار این شوهر بی مسئولیت گذراندم. او به مواد مخدر معتاد است، قبلا نامزد داشته، سرکار نمی رود و  از نظر اخلاقی هم آدم سالمی نیست. اگر یک تحقیقات  انجام می‌دادیم این طوری نمی شد. اعتماد بی جا به اسم و رسم پدر بزرگ حامد و از طرفی ترس مادرم به خاطر دختر خاله‌ام باعث شد به چنین جهنمی بیفتم و گرفتار شوم . هیچ حسی نسبت به او ندارم و اصلا برایم مهم نیست چکار می‌کند و چه می‌خواهد.

نازنین بیات مختاری، مدرس مهارت‌های زندگی و کارشناس ارشد مشاوره خانواده در این باره به اتفاقیه گفت: اگر شناشنامه تان را ورق بزنید می بیند چهار واقعه مهم در آن ثبت می شود. تولد، ازدواج، طلاق و مرگ که از بین اینها فقط در ازدواج و طلاق فرد مختار است.که باید با مطالعه و آمادگی و کسب مهارت های لازم قدم در این مسیر بگذارد .

کارشناس مرکز مشاوره آرامش پلیس افزود: خانواده یکی از نهادهای اجتماعی و شاید مهم ترین آن است و از آنجایی که سنگ بنای این نهاد مهم ازدواج گذاشته می‌شود ازدواج موفق می‌تواند پایه و بنیانی عالی برای ایجاد خانواده‌ای شاد و مستحکم باشد و افزایش خانواده‌های موفق منجر به استحکام یک جامعه وکشور می شود.

وی افزود: با نگاهی به آمارها و به سادگی می توان دید که از تمام  ازدواج ها تقریبا نصف آن پایدار است  و به طلاق ختم نمی شود. اگرچه آمارها نشان می دهند نرخ طلاق روز به روز بیشتر می شود .متاسفانه خیلی از دختر خانم‌ها و آقا پسرها برای خرید یک جفت کفش به چند مغازه مراجعه می‌کنند ولی در ازدواج که مهم و تاثیرگذار در سرنوشت افراد است دقت و وسواس لازم را به خرج نمی‌دهند و از طرفی به مشاوره قبل از ازدواج و مشورت با اعضای خانواده دقت  و توجه کافی ندارند.

وی گفت: در جامعه ما برای گرفتن گواهینامه رانندگی لازم است هر فرد ۳مرحله را بگذراند.

1-معاینه چشم و آزمون بینایی

2-امتحان آیین نامه و قوانین رانندگی

3-امتحان رانندگی و اثبات مهارت‌های رانندگی اما آیا برای ازدواج نباید به مرحل لازم آن توجه داشته باشیم؟

وی خاطر نشان کرد: لازم است در ازدواج خانواده ها و طرغین برای انتخاب ،دقت و انرژی و هزینه بیشتری لحاظ کنند و به جای آن که همه دغدغه خود را روی انتخاب کیک عروسی و مجالس با شکوه بگذارند بیشتر در انتخاب و نحوه راه و.مسیر زندگی مطالعه داشته باشند. پی از خانواده ها و دختر خانم‌ها و آقا پسرها خواست به مشاوره قبل و بعد از ازدواج توجه کنند و با مهارت های اساسی زندگی بتوانند با شرایط و موقعیت های مختلف مواجه شوند و راه درست و صحیحی را انتخاب کنند.

 

مهتاب

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *