باید الگویی مناسب برای شادی ارائه کنیم

استاندار خراسان رضوی گفت: مراسم تعزیه و ذکر مصائب ائمه اطهار(ع)، همواره پرشور و شعور برگزار شده است. در این میان برنامه‌های برای شادی آن هم نشاطی که معرفت افزا بوده و مبتنی بر ارزش‌های انسانی و دینی باشد، کمتر دیده شده است. باید الگویی مناسب برای شادی ارائه کنیم.
علی رضا رشیدیان در نشست مشترک اعضای شورای ملی و استانی هماهنگی و برنامه ریزی جشن‌های دهه کرامت با اشاره به مظلومیت شیعه در طول تاریخ افزود: دهه کرامت و جشن‌های آن می‌تواند نقطه شروع برای این امر باشد و فضایی مناسب برای شادی و نشاط مبتنی بر ارزش‌های دینی و انسانی را در سطح جامعه فراهم کند.
رشیدیان به انتخاب مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اشاره و خاطر نشان کرد: برگزاری مناسب و گسترده این جشن‌ها متناسب با شأن و جایگاه حضرت رضا(ع) و محوریت این کلانشهر آن هم در شرایطی که کشورهای اسلامی به ویژه منطقه گرفتار جنگ‌های داخلی و تروریسم هستند، می‌تواند زمینه ترویج و توسعه الفت و محبت و رافت اسلامی باشد.
وی اظهار داشت: به طور قطع تکیه بر فرهنگ حضرت رضا(ع) که مظهر محبت، مهربانی، تعامل و گفت و گو است در  شرایطی که جهان که در آشوب کینه و دشمنی می‌سوزد، امید بخش است و الگویی از اسلام رحمانی را به جهانیان عرضه می‌کند.
استاندار خراسان رضوی افزود: از سویی  این جشن‌ها باید به دور از هر گونه اسراف و تبذیر انجام شود و رویکرد مردمی آن حفظ شود.
رشیدیان تاکید کرد: با از فرصت این ایام برای تبیین کرامت اهل بیت(ع) در سطح جامعه استفاده کرد و مردم و خیران در حوزه‌های مختلف مانند تامین جهزیه نیازمندان، کمک به بیماران ورود جدی تری داشته باشند.
وی تصریح کرد: می‌توان از این ایام برای افتتاح پروژه‌های دستگاه‌ها اعم از فرهنگی، اقتصادی و … استفاده کرد و از هم اکنون برای سال‌های بعد در این حوزه برنامه ریزی کرد.
استاندار خراسان رضوی گفت: در راستای شعار سال نیز دستگاه‌های مختلف از جمله آستان‌های مقدس رضوی و فاطمه معصومه(س) و احمدابن موسی(ع)  و حتی امامزادگان و نیز شهرداری‌ها می‌توانند در حاشیه این بقاع ، ظرفیت‌هایی ایجاد کنند تا افرادی چون زنان سرپرست خانوار و غیره که تولیداتی داشته اما به بازار دسترسی ندارند بتوانند در کنار این اماکن فضایی برای تولید و اشتغال داشته باشند.
رشیدیان در ادامه بر گسترش برنامه‌ها به تمام نقاط کشور تاکید و عنوان کرد: همه نقاط کشور باید از این برنام‌ها و جشن‌ها برخوردار شوند و در مناطق محروم با محوریت بعد دینی ، قرآنی و حب پیامبر(ص) توسعه یابند.
حجت الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی رئیس ستاد جشن‌های دهه کرامت کشور نیز در این جلسه گفت: شادی آفرینی در جشن‌ها و برنامه‌های دهه کرامت اولویت و ضرورتی مهم است زیرا جامعه امروز ما نیاز به شادی و نشاط دارد.
وی افزود: اسلام در اساس دین شادی است و باید در این مناسبت مهم بین دو میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) این نشاط نمودی عینی در سطح جامعه داشته باشد.
رئیس ستاد جشن‌های دهه کرامت کشور گفت :باید در دهه کرامت به موضوع شادی در بین مردم توجه جدی شود و در برنامه ریزی‌ها هم نمود داشته باشد.
وی با بیان اینکه شورای هماهنگی برنامه ریزی جشن‌های دهه کرامت کشور امسال ، دهمین سال کاری خود را تجربه می‌کند و از سال 86 این حرکت را با هدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی آغاز کرده که بخشی از این فرهنگ شادی است.
ارباب سلیمانی گفت: امسال همه دستگاه‌ها در برنامه‌های این دهه نقش و حضور دارند ودجه‌هایی هم برای این امر در نظر گرفته اند تا سهم خود را در این ایام انجام دهند.
وی ادامه داد: از سویی دربرنامه‌های این دهه از مهمترین مباحث مردمی‌بودن این جشن‌ها و افزایش برنامه‌هایی با مشارکت و محوریت است که هر سال باید این رشد در این برنامه‌ها نمود داشته باشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *