آهو، نماد فرهنگی مشهد

مجلس با بیان اینکه تمام شهرهای زیارتی از جمله مشهد مقدس علاوه بر کالاهای خوراکی، نمادهای فرهنگی دارند که می‌توان با توجه به آنها و برجسته‌سازی اقدام به تولید محصولات سوغاتی فرهنگی کرد، گفت: به عنوان مثال می‌توان آهو را نماد فرهنگی مشهد تلقی کرد. لذا با تدابیری ویژه و طراحی الگوهایی از این قبیل، می‌توان خاطره‌ای از یک سفر زیارتی در ذهن‌ها ایجاد و تداعی کرد.

نصرالله پژمان‌فر با اشاره به اینکه امروزه سهم بسیار زیادی از بازار شهرهای زیارتی کشور در تصرف کالاهای وارداتی بی‌کیفیت است و در این میان محصولات بومی و فرهنگی تولید داخل به چشم نمی‌خورد، گفت: یکی از دلایل چنین اتفاقی واردات بی‌رویه محصولات مشابه داخلی به کشور است در حالی که باید برای حمایت از تولید داخلی، این روند اصلاح شود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه وقتی از تولیدات داخلی حمایت شود شاهد افزایش اشتغالزایی در کشور خواهیم بود، ادامه داد: بسیاری از کالاها و سوغات مراکز زیارتی مانند سجاده، تسبیح و غیره در کشور تولید می‌شود از این رو چنین محصولاتی که مشابه داخلی دارند نباید به کشور وارد شوند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه مسافران به دلایل مذکور سوغات‌هایی تهیه می‌کنند که یادگار چین است تا نشان دهنده مراکز زیارتی، خاطرنشان کرد: این مهم سبب بروز آسیب فرهنگی و حتی اقتصادی می‌شود.

 

منبع: خانه ملت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *