‌رسانه‌های جهان اسلام برای حذف تک‌صدایی متحد می‌شوند

مسئول کمیته رسانه مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: در اجلاس مجمع، رسانه‌های جهان اسلام برای رساندن صدای خود و حذف تک‌صدایی متحد خواهند شد.

محمود اشتری در نشست خبری نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در صدا و سیما خراسان با اشاره به تسخیر رسانه‌ها توسط استکبار و غرب عنوان کرد: جهان اسلام همیشه تریبون کمتری داشته اما اکنون مسلمانان به دنبال حذف این تک‌صدایی در عرصه بین‌الملل هستند.

وی افزود: بیش از 200 شبکه رادیو و تلویزیونی در این نقطه پرگار دور هم جمع خواهند شدند و در خط مقاومت مقابل استکبار قد علم کرده‌اند.

اشتری با اشاره به دستاوردهای این مقاومت اظهار کرد: به طور مثال در غزه با تمام حصاری که دور آن کشیدند، باز صدا و تصویر مظلومیت مردم آن مخابره و پیروزی حاصل شد.

وی ضمن برشمردن دستاوردهای این جنبش رسانه‌ای در منطقه گفت: آخرین دستاورد آن در جنگ 33 روزه لبنان بود.

اشتری خاطرنشان کرد: در لبنان که حزب‌الله هیچوقت نمی‌توانست در سیاست دخالت کند، با فعالیت رسانه‌های مقاومت، به تناسب کار رسانه‌ای خود توانستند در عرصه سیاست قد علم کرده و در جریان حکومت نقش داشته باشند. در یمن هر کاری کردند نتوانستند رسانه المسیره را از کار بیندازند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در خصوص هدف این جشنواره عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره این است که رسانه‌ها قدرت و تمرکز پیدا کنند تا بتوانند از توانمندی‌های یکدیگر استفاده کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در این اجلاس تصریح کرد: بازار فیلم اسلامی با هدف عرضه تولیدات پاک برای خانواده‌های پاک در حال پیگیری است که پایه صنعت حلال مدیا خواهد بود. 120 شرکت کننده از 20 کشور نیز در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

اشتری برنامه دیگر این هفته را برگزاری نمایشگاه فناوری رسانه‌ها برشمرد و گفت: حدود 30 غرفه در این نمایشگاه از 10 شرکت داخلی و 20 شرکت خارجی برای نمایش آخرین تکنولوژی‌های رسانه در حوزه مدیریت بحران رسانه شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها باید دارای ویژگی‌هایی باشند که بتوانند در میدان حضور دایمی داشته باشند.

اشتری افزود: اختتامیه هفتمین دوره جشنواره اتحاد نیز همزمان با افتتاحیه این اجلاس برگزار خواهد شد و تاکنون حدود 570 اثر به دبیرخانه آن ارسال شده است.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع رسانی مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام هفته رسانه را دیگر رویداد این اجلاس خواند و تصریح کرد: در هفته رسانه تلفیقی از محتوای اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی و مشهد 2017 نمایش داده خواهد شد.

وی در خصوص اهمیت پوشش رسانه‌ای این رویداد عنوان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی راضی نیستند حتی یک سر سوزن به نام ایران نام‌گذاری شود. حالا که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده، با این موضوع نیز برخورد کرده‌اند و آن را در حصار رسانه‌ای قرار داده‌اند. ما باید با یکدیگر متحد شویم تا مشهد را معرفی کنیم.

لهراسب بهمن‌پور، معاون اجرایی دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام، نیز در خصوص تاریخ برگزاری این اجلاس گفت: اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی از یکشنبه، 11 تا 13 تیر ماه، در سالن صبای مشهد برگزار خواهد شد.

وی افزود: 8 دوره قبلی این جشنواره در تهران برگزار شده و نهمین دوره آن قرار بود در بغداد باشد اما به دلیل درخواست مسئولان استان خراسان این جشنواره در مشهد برگزار خواهد شد.

بهمن‌پور در خصوص هفته فیلم مشهد عنوان کرد: فیلم‌ها از شنبه تا چهارشنبه روزی سه سانس در پردیس سینمایی هویزه اکران خواهد شد که موضوعات آن معطوف به شعار مشهدالرضا، خواستگاه وحدت اسلامی خواهد بود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *