وقتی سرپرست فرش‌آرا 150 میلیون تومان می‌گیرد!

اوضاع فوتسال خراسان رضوی و تنها نماینده آن در لیگ برتر به‌واسطه اخباری مبنی بر سرپرست بومی ملی پوش و سرپرست غیر بومی 150 میلیون جالب است!

خبر انتخاب ابوالفضل کریمیان به عنوان سرپرست تیم ملی بزرگسالان و خبر تمدید قرارداد با اکبر تقوی سرپرست تیم فرش آرا در ظاهر هیچ ربطی به هم ندارد، اما با  نگاهی دقیق‌تر در می‌یابیم، حیرت اهالی فوتسال خراسان رضوی چندان بی‌راه نیست.

ابولفضل کریمیان یکی از مدیران جوان بدنه شهرداری مشهد است که 4و 5 سالی است  به صورت فعال وارد فوتسال شده و به سرعت پله‌های ترقی را طی کرده است.

بعد از چند سال تیم‌داری در سطح کشوری، وی ابتدا رئیس کمیته فوتسال خراسان و سپس به چارت تیم ملی اضافه شد، او ماه گذشته همراه تیم ملی زیر 20 سال قهرمان آسیا شد و آن‌قدر در کار خود لیاقت نشان داد که فدراسیون برای انتخاب او به عنوان سرپرست بزرگسالان تردید نکرد.

بعد از حضور پررنگ بازیکنان مشهدی در تیم ملی فوتسال و حضور یک مربی مشهدی در تیم ملی زیر 20 سال حالا سرپرست مشهدی هم جمع خراسانی‌ها را در تیم ملی تکمیل کرده، اما جالب اینکه این جمع هیچ جایی در تیم شهر خودشان ندارند!

از کنار بحث بازیکنان و مربیان مشهدی که بگذریم، حضور یک سرپرست غیر بومی یکی از عجایب این دو سال فرش آراست، تیم مشهدی که در خیلی موارد کاملا سنتی اداره می‌شود، در بحث سرپرستی  بسیار نوگرایانه عمل کره و دست به‌کاری زده که کمتر تیمی در جهان نه حتی ایران انجامش می‌دهد.

در شرایطی که در خود مشهد افرادی در قواره سرپرستی تیم ملی وجود دارد، فرش آرا امسال برای دومین بار با سرپرست غیربومی خود تمدید کرد و چیزی حدود 150 میلیون برای او هزینه کرده است! پولی که با آن می‌شد دو یا سه بازیکن خوب به تیم تزریق کرد تا به جای در جا زدن و ماندن در میانه جدول خواسته باشگاه را برای حضور در جمع 4 تیم اول برآورده شود.

این همه در حالی است که اصولا کار سرپرستی و وظایفی که یک سرپرست باید انجام دهد، آن هم در سطح لیگ داخلی آنقدری نیست که کسی نتواند انجامش بدهد و برای همین تا به‌حال جایی غیر از مشهد دیده و شنیده نشده که به جای پول برای خرید بازیکن هزینه زیادی برای خرید سرپرست بدهند!

این‌گونه است که اهالی فوتسال خراسان رضوی متعجبانه می‌پرسند، واقعا وقتی کسی با توانمندی در سطح بین‌المللی و مسلط به زیان خارجی و بقیه فاکتورهای مدیریتی در خراسان وجود دارد باید برای رتق و فتق خریدهای تیم و جور کردن بلیت هواپیما و هتل، پول خرید بازیکن را پای یک سرپرست ریخت؟!

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *