حذف خوابگاه از بودجه دانشگاه کار اشتباهی بود

حسین عسگریان با عنوان این موضوع که اگر خوابگاهی ساخته شود می تواند از صندوق رفاه وام بگیرد و کار مزدش را دولت متقبل می شود، تاکید کرد: این اقدام خوب است اما کافی نیست و باید در این زمینه بیشتر کار شود.

به گزارش خبرنگار روزنامه اتفاقیه، حسین عسگریان معاون مالی و اداری وزیر علوم، با حضور در دانشگاه فناوری های نوین شهرستان قوچان آزمایشگاه و پروژه های عمرانی این دانشگاه را افتتاح کرد.

وی نکاتی را پیرامون جهت گیری دانشگاه فناوری های نوین ، عارض شد و تصریح کرد: باید در این دانشگاه ها رشته هایی را دایر کنیم که در دانشگاه های صنعتی شریف، امیرکبیر و تهران می باشد.هم چنین به سراغ رشته هایی برویم که جاذبه و توانایی ایجاد شغل را دارد گرچه دانشگاه های بزرگ هم خیلی به این سمت حرکت نکرده اند.

عسگریان با اشاره به این مطلب که متاسفانه دانشگاه های مطرح ما هم هنوز به سمت رشته های سنتی گرایش دارند، خاطرنشان کرد: اگر جهت گیری دانشگاه ها به سمت رشته هایی نظیر برق، عمران و رباتیک باشد چند مزایا دارد.

معاون مالی و اداری وزیر علوم مزایای این رشته ها را برشمرد و اظهار داشت: چون در این رشته ها به مسئله وفور فارغ التحصیلان بر نمیخوریم، پس زمینه اشتغال برای دانشجویانی که در این رشته ها تحصیل می کنند در استان و خارج از استان وجود دارد هم چنین دستگاه های اجرایی،سازمان ها و جاهای دیگر به این نوع رشته ها نیازمندند.

وی در ادامه از ایجاد کارگاه های آموزشی ،آموزش های کوتاه مدت و باز آموزی مهندسین سخن گفت و عنوان کرد: اگر دانشگاهی به این سمت میل کند، تبدیل به دانشگاه ردهٔ اول در سطح استان می‌شود.

حسین عسگریان با تاکید بر این موضوع که رسیدگی به دانشجو های بی بضاعت خیلی مهم است، اذعان داشت: تنها قسمتی از این موضوع مربوط به خیرین می شود و ما در وزرات خانه باید این مسئله را دنبال کنیم.

 

گزارشی از مطهره جنتی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *