تصمیم گیری در مورد کاسپین در حیطه اختیارات استان نیست

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بخشی از مسایل موسسه مالی و اعتباری کاسپین را پیگیری می‌کنیم اما تصمیم گیری در سطح ملی است و در حیطه اختیارات استان نمی‌باشد.

علی رسولیان افزود: طی چندین جلسه با نمایندگان سپرده گذاران این موسسه اعتباری، قول داده شد برخی مباحث و مسائل و خواسته‌های منطقی آنان را پیگیری کنیم.
وی اظهار کرد: با این حال ما تصمیم گیر نیستیم و در این زمینه به صورت ملی تصمیم‌گیری می‌شود.  بر اساس تصمیم بانک مرکزی هشت تعاونی دچار مشکل برای قرار گرفتن در زیر مجموعه موسسه مالی، اعتباری کاسپین باید هر یک با تشکیل هیات تصفیه و شناسایی اموال، دارایی و بدهی‌های خود و انتقال آنها به موسسه کاسپین اقدام کنند اما به دلیل وجود مشکلات جدی در این تعاونی‌ها و کمبود نقدینگی این موسسه با مشکلات جدی مواجه است.
رسولیان افزود: در میان هشت تعاونی مزبور مشکلات تعاونی اعتبار فرشتگان حادتر است و بانک مرکزی بخشی از اموال و دارایی‌ها را شناسایی و پرداخت‌هایی را به سپرده گذاران آغاز کرده است.
وی اظهار کرد: پرداخت سپرده‌های کمتر از 100 میلیون ریال از 28 اردیبهشت آغاز شده و سپرده‌های 100 تا 200 میلیون ریال نیز از 9 خرداد ماه آغاز خواهد شد.
وی گفت: اعتراض مردم به نحوه پرداخت سودها است که بر اساس تصمیم بانک مرکزی و دستگاه قضایی بر مبنای اموال و دارایی‌های موسسه فرشتگان انجام شده و بر این مبنا به سپرده‌ها از زمان انحلال تعاونی سود تعلق نمی‌گیرد.
رسولیان افزود: طی جلساتی که در روزهای گذشته با نمایندگان سپرده گذاران برگزار شد، مشکلات استانی آنها احصا و به تهران ارسال شد و درخواست گردید ترتیبی اتحاذ شود در صورت شناسایی و وجود دارایی‌های جدید در زمینه پرداخت سود منطقی به مردم مساعدت گردد.
 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *