طرح نظارت بر اقلام ویژه ماه مبارک رمضان در استان اجرا می‌شود

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

علی باخرد  اظهار داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان  و افزایش تقاضای مردم برای تامین برخی از کالاها به ویژه مواد لبنی، پروتئینی، برنج، روغن، قند و شکر، خرما، میوه، سبزیجات و شیرینی‌های پر مصرف مرسوم در این ایام طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان  در استان  اجرا می‌شود.

وی افزود : فعالیت تیم‌های بازرسی‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت  و اتاق اصناف در این طرح تشدید خواهد شد و این طرح با هدف  صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان  و با رویکرد پیشگیری و پایش مستمر بازار و توجه ویژه به موضوع تأمین و توزیع به هنگام کالاهای پرمصرف  در ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:  از دیگر اهداف اجرای این طرح  می توان به تسهیل و تسریع در دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز با قیمت مصوب و مناسب، نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی با همکاری اتاق‌های اصناف و سایر دستگاه‌های نظارتی اشاره کرد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: اقلام نظارتی  مورد تاکید در این طرح شامل خرما، برنج، قند و شکر، شیرینی‌های پرمصرف، اقلام لبنی و پروتئینی است.

وی همکاری همه صنوف با بازرسان  در اجرای این طرح  را ضروری دانست و تاکید کرد: رعایت نرخ‌های مصوب و سود قانونی، نصب برچسب قیمت بر روی تمامی کالاها، صدور فاکتور رسمی در قبال فروش کالا و …  از جمله موارد مورد تاکید در اجرای این طرح می‌باشد که همه صنوف ملزم به رعایت آن می‌باشند.

باخرد تصریح کرد: ستاد خبری سازمان صنعت معدن و تجارت نیز همزمان با اجرای طرح  به صورت شبانه روزی فعال خواهد بود و شهروندان می‌توانند  در صورت مشاهده هر گونه  تخلف اقتصادی، شکایات خود را از طریق شماره تلفن 124و یا سامانه پیامکی 30008124  ستاد خبری این سازمان  جهت رسیدگی  اعلام کنند.

 

منبع: روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *