تنها پول کتاب و هزینه بیمه برای دانش‌آموز اجباری است

به گزارش خبرنگار روزنامه اتفاقیه، علیرضا کاظمی ظهر روز گذشته در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: تنها هزینه‌ای که دانش‌آموز باید پرداخت کند پول کتاب و بیمه است؛ هزینه کتاب به‌صورت سامانه‌ای و هزینه بیمه 7هزار و پونصد تومان و به صورت نقدی پرداخت می شود؛ به‌جز این دو مورد پرداخت وجه در سایر موارد اختیاری بوده و اجباری در کار نیست و در صورت مشاهده عملکرد خلاف قانون به‌طور جد با مدیر متخلف برخورد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه 10 هزار و 500 واحد آموزشی در استان فعال است ادامه داد: یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز در سطح استان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد تنها 250 هزار دانش‌آموز درگیر فرآیند ثبت‌نام هستند.

کاظمی تصریح کرد: شکایات مردمی از 4 طریق تلفنی، سامانه‌ای، اینترنتی و حضوری پاسخ داده می‌شود؛ میزان شکایات در سال گذشته در حدود 970 مورد بوده است؛ شکایات مربوط به ثبت‌نام از دو قالب شکایت‌های مردمی و تیم‌های نظارتی دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها در سال‌های تحصیلی گذشته مدارس هیئت امنایی بود، تاکید کرد: هیچ مدرسه هیئت امنایی حق دریافت وجه از اولیا دانش‌آموزان را ندارد و تنها حق دارد مانند سایر مدارس در قبال خدماتی که ارائه می‌دهد و به صورت داوطلبانه از والدین هزینه دریافت کند که این موضوع هم نباید در ابتدای فرآیند ثبت نام اتفاق بیافتد بلکه باید پس از ثبت‌نام و بعد از تشکیل انجمن اولیا و مربیان و با تصویب این انجمن و هیئت امنا به صورت اختیاری در ازای خدمات فوق برنامه از والدین وجه دریافت شود.

برای داشتن سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان نیز در زمان ثبت نام 40 درصد مبلغ سال قبل و مابقی در دو قسط و حداکثر تا پایان بهمن ماه باید پرداخت شود و نرخ و هزینه خدمات متناسب با نوع خودرو و میزان کیلومتر طی شده در مسیرهای رفت و برگشت از منزل به مدرسه و بلعکس بوده است.

وی در رابطه با نگرانی‌های سند 2030 گفت: در این رابطه هیچگونه نگرانی‌ای در تمامی فعالیت‌های آموزش و پرورش به‌ویژه فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز نخواهد بود و قطعاً هیچگونه اقدامی در امر تعلیم و تربیت خارج از چهارچوب دینی و اسلامی نخواهیم داشت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *