توضیح استانداری خراسان رضوی در خصوص اظهارات سخنگوی ستاد مرکزی نامزد ریاست جمهوری

استانداری خراسان رضوی در خصوص اظهارات سخنگوی ستاد مرکزی نامزد ریاست جمهوری توضیحاتی به منظور تنویر افکار عمومی و آگاهی مردم عزیز، ارائه کرد.
در پی مطالب مطروحه توسط سخنگوی ستاد مرکزی جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای رئیسی در خصوص اتهام به وزارت کشور که: ” وزارت کشور را به عدم جانبداری از یک کاندیدای خاص توصیه می کنم، همین مکان که امروز آقای روحانی در آن برنامه انتخابات خواهند داشت قبلاً مورد تقاضای ستاد ما بود که ایشان به بهانه نبود امنیت با آن مخالف کرده بودند.”
یا مسئول ستاد آقای رئیسی در مشهد که ؛” بگویید نمی خواهیم رئیسی در شهر خودشان سخنرانی کنند تا تکلیف مان را بدانیم چه تفاوتی بین میدان نقش جهان اصفهان و میدان شهدای مشهد وجود دارد.”
به منظور تنویر افکار عمومی و آگاهی مردم عزیز به اطلاع می رساند:
از لحاظ برگزاری مراسم های انتخاباتی برای شش کاندیدا با ستادهای استانی همه کاندیداها در تاریخ 96.2.21 جلسه ای با حضور مسئولین نظامی، قضایی، انتظامی، امنیتی و نظارتی گذاشته شد که ملاحظات قانونی به آنها گوشزد شد و منشور اخلاقی در خصوص ملاحظات قانونی به امضاء حاضرین رسید. از جمله بر عدم انجام میتینگ و همایش و تجمعات در معابر عمومی و میادین باز با توجه به شرایط خاص ترافیکی و امنیتی تأکید شد.
با توجه به حساسیت ها در جلسه شورای تأمین استان 96.2.19 به کلیه ستادهای نامزدها تأکید شد که از دعوت مردم به فضای باز خودداری کنند و فقط از فضاهای بسته و محصور از جمله ورزشگاه های تختی، مهران، کارگران، شهید بهشتی، شهید فیاض بخش و استادیوم امام رضا و هر مکان محصور دیگر که مورد علاقه ستادها باشد استفاده نمایند.
در ادامه با توجه به پی گیری های ستاد جناب آقای رئیسی برای دعوت در میدان شهدا ضمن اعلام مخالفت مجدد شورای تأمین با برگزاری مراسم در میدان شهدا اعلام شد که در یکی از مکان های محصور و مسقف منجمله ورزشگاه تختی (سعدآباد) مراسم برگزار شود برغم مخالفت ابلاغی فوق، متأسفانه فراخوان ها در فضای مجازی کماکان برای تجمع در میدان شهداء ادامه داشت.
با توجه به تداوم این فراخوان ها مجدداً مسئولان ستاد انتخاباتی دو کاندیدایی که در روز 96.2.27 تجمع انتخاباتی داشته اند؛ مدیر کل ورزش و جوانان استان و معاون استاندار و فرماندار ویژه مشهد مقدس به دفتر رئیس ستاد انتخابات دعوت و با توجه به حساسیت ستاد انتخاباتی جناب آقای رئیسی،از سه مکان 1- ورزشگاه شهید بهشتی (علیرغم اینکه ستاد انتخاباتی آقای دکتر روحانی قبلاً رزرو کرده بود) 2- استادیوم امام رضا 3- استادیوم تختی ( سعدآباد) یا هر مکان محصور دیگر. حق انتخاب با ستاد آقای رئیسی است سپس سایر کاندیداها نقاط مورد نظر را انتخاب کنند. که تا ساعت 17 علیرغم پی گیری های ستاد انتخابات استان؛ جناب حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد مسئول ستاد استانی آقای رئیسی اعلام کردند به قطعیت ورزشگاه تختی( سعدآباد) را نمی خواهیم و تأکید داریم مراسم در میدان شهدا برگزار شود. در جواب اینکه آیا استادیوم تختی را به ستاد آقای روحانی بدهیم گفته اند اشکالی ندارد.
در پی این نکته مجدداً به ستاد آقای رئیسی تأکید شد سالن شهید بهشتی با توجه به درخواست های شفاهی قبلی برخی اعضای آن ستاد آماده واگذاری به آنها می باشد و در کنار آن استادیوم امام رضا نیز توصیه گردید که آقایان به لحاظ تعلق آن استادیوم به آستان قدس رضوی اعلام محذوریت کردند که ما اعلام داشتیم حاضریم آن مکان را رسماً به شما پیشنهاد کنیم که متأسفانه علیرغم تمامی این خط سیر، آقایان بر برگزاری مراسم بدون مجوز قانونی در عرصه میدان شهدا پافشاری و به تبلیغات میدانی در فضای خیابان ها و ارسال دعوت نامه های رسمی اقدام نمودند.
در نهایت جهت تنویر افکار عمومی مردم عزیز باستحضار می رساند آنچه که به عنوان مسئولان امنیت کشور و استان بر عهده ما بوده برای برگزاری قانون مند، شفاف، عادلانه و بدور از هر گونه جانبداری دنبال شده است و در هر مرحله برای احتراز از اتهام جانبداری اولویت به کاندیداهای غیر از آقای دکتر روحانی داده شده است .
فلذا با توجه به مطالب فوق اظهارات سخنگوی محترم ستاد کشوری جناب آقای رئیسی بدور از واقعیت می باشد و خدمت مردم عزیز اعلام می شود که همانگونه که مقام معظم رهبری در بیانات امروز خود فرمودند: ” برنده اصلی انتخابات ملت و نظام جمهوری اسلامی است و محیط انتخابات و مردم با شور و شوق و فضای آرام و همراه با آرامش و سکینه برای انتخابات بسیار ارزشمند است.”
فلذا وزارت کشور و استانداری و کلیه دستگاه های مسئول برای حفظ امنیت و آرامش همراه با شور و شوق لازم برای مشارکت حداکثری و قانون مند لحظه ای تعلل نخواهند کرد و مسلماً کسانی که بر خلاف ضوابط قانونی و دستورالعمل ها اقدام می نمایند ضمن آن که مسئولیت کلیه عواقب سوء احتمالی را بر عهده خواهند داشت؛ بایستی در مقابل هیأت های نظارتی و مقامات قضایی پاسخگو باشند.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *