«مهندس پژمان» کاندیدا نشده و از کسی حمایت نمی‌کند

کارزار انتخابات وارد روزهای نفس‌گیر رقابت برای جذب آرا به هر قیمتی، شده است. با توجه به این که شورای شهر عرصه ورود بیش از 800نفر در مشهد بوده است، عده‌ای به روش‌های مرسوم و اصولی برای معرفی خود بسنده نمی‌کنند. در بحث تخلفات انتخاباتی نهادهای قانونی به خوبی وظایف خود را انجام می‌دهند اما بسیاری از شیوه‌های جذب رای از دادن شام به مردم تا تغییر فامیل یا سواستفاده از تشابه اسمی با شخصیت‌‌های محبوب همچنان فعال است. گفت‌وگوی ما با “غلامرضا خواجی” عضو شورای شهر مشهد دوره سوم، دکترای حقوق بین الملل از استرالیا که اکنون به عنوان استاد در دانشگاه فردوسی مشغول به تدریس است. از او خواستیم با مردم دغدغه‌هایش را مطرح کند.

عضو پیشین شورای شهر مشهد گفت: مهندس پژمان، شهردار سابق مشهد در این دوره انتخابات کاندید نشده است و تا این لحظه از هیچ شخص یا لیستی اعلام حمایت نکرده است.

غلامرضا خواجی در گفت و گو با اتفاقیه افزود: متاسفانه عده‌ای در این دوره قصد دارند مانند دوره چهارم شهر، نان فامیل و شهرت شخص ایشان را بخورند .از محبوبیت مهندس پژمان بهره برداری سیاسی کرده و رای مردم را کسب کنند. عده‌ای که در دوره شهردار بودن ایشان از هیچ سنگ‌اندازی دریغ نداشتند، امروز از آن دوره به عنوان دوره طلایی نام می‌برند.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد خطاب به مردم مشهد تاکید کرد: شورای ناکارآمد چهارم، صدمات فراوانی به شهر مشهد زد.‌ پروژه مشارکتی ۷ ستاره در نقطه محروم شهر را که هزاران میلیارد تومان برای شهر سود می‌آورد و‌ هزاران نفر را مشغول به کار می‌کرد با ناکارآمدی خود به تعطیلی کشاندند.

خواجی تصریح کرد: یک هزار میلیارد خسارت به مردم در پروژه خط ۲ قطار شهری فشار اقتصادی بسیاری به مردم وارد کرد. چنان چه اکنون نیز شاهدیم که در بهره برداری از خط دو قطار شهری عاجز هستند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در دوره سوم اضافه کرد: متاسفانه موقع انتخابات، شاهد حرکات عوامفریبانه‌ای از سوی این دوره شورای شهر هستیم از جمله آسفالت بلوار وکیل‌آباد که باید سه سال پیش انجام می‌شد. اما خوشبختانه این کارها باعث نمی‌شود که مردم، صدمات شورای ناکارآمد چهارم به شهر مشهد را فراموش کنند.

وی تاکید کرد: به اعتقاد من مردم اعضای شورای چهارم کنونی را می‌شناسند و به هیچ کدام از ناکارآمدان که کاندیدا شده‌اند به هیچکدام از آن‌ها رای نمی‌دهند. چون شورای چهارم به مردم مشهد جفا کرد و تعداد اندکی که مخالف روال بودند هم ‌با سکوتشان، جفا به مردم را تایید کردند.

خواجی تصریح کرد: آقایان به ده‌ها سوال مردم از شورای چهارم جواب نمی دهند. از یک هزار میلیارد تومان افزایش هزینه کرد خط ۲ قطار شهری به پیمانکار، که فشار اقتصادی بر دوش مشهد بود نمی‌گویند. از‌ وارد شدن جریان سیاسی و انتخاب سیاسی افراد که خلاف اصل ۱۰۰ قانون اساسی است نمی گویند. از ۲۰ شاخصی که رییس شورای شهر چهارم برای انتخاب شهردار در اوایل این دوره مطرح کرد نمی گویند تا مردم بدانند که آن ۲۰ شاخص چه بوده که بر آن اساس، صولت مرتضوی انتخاب شده است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در دوران طلایی خود به شورایی واگذار شد که نه تنها آن مسیر را ادامه نداد و به مشهدالرضا جفا می‌کنند.

 

گزارشی از انسیه علویون

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *