در اولین نشست در نخستین برنامه از سلسله نشست های گفتگو برای مشهدی دیگر چه گذشت؟

اولین نشست از سلسه نشست‌های گفت‌وگو برای مشهدی دیگر با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران در پژوهشکده نوین شهر معنوی ثامن برگزار شد.

فرماندار سابق مشهد در این نشست در پاسخ به سوالی با موضوع نحوه مدیریت و کاهش هزینه ها و بهره وری حداکثری در حوزه مدیریت شهری مشهد نحوه مدیریت و کاهش هزینه ها و بهره وری حداکثری در حوزه مدیریت شهری مشهد گفت: هر راهبردی ساختار مناسب خود را می خواهد، ساختار شهرداری برای ماموریت فعلی هزینه بر است؛ شهرداری پول را می خورد و ماموریت را انجام نمی دهد.

حسن موحدیان افزود: دولت الکترونیک را آدم بی سواد نمی تواند اجرا بکند، افراد بی سواد بکار گرفته شده اند؛ کارمند الهیات درشهرداری نمی خواهیم ما برای ایجاد شهر الکترونیک نیازمند کارمند الکترونیک هستیم، تمامی حوزه ها باید تخصصی اداره شوند.

شهردار سابق مشهد نیز در این‌باره بیان کرد: باید شفاف سازی شود و تمام مراودات مالی  از طریق مناقصه باید انجام شود؛  برآورد قطار شهری هنوز مشخص نیست چرا مناقصه انجام نگرفت؟،  در سال 80 قیمت آسفالت به مناقصه رفت و کیفیت افزایش و به نرخ 75 انجام شد؛

احمد نوروزی ادامه داد: فعالیت ها تا زمانی که در درون شهرداری ها انجام می شود قابل رقابت نیست؛  اگر در این سیستم، شهرداری الکترونیک به وجود می آمد شفاف سازی می شد و امروز این شفافیت در کاهش هزینه ها موثر بود.

هادی مهدی نیا رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز خاطرنشان کرد: کاهش هزینه ها یکی از راهکارهای درآمد پایدار است و به معنای کاهش بر هزینه اداره شهر است و شهر مشهد تا امروز گران اداره شده است؛ یکی دیگر از راهکارها  اجرای تمام و کمال دولت الکترونیک است، همچنین شفاف سازی مراودات مالی شهرداری، کاهش هزینه ها راهکار علمی دارد و می توان شهر را ارزان تر اداره کرد.

سید جلال فیاضی  عضو کنونی شورای اسلامی شهر که او نیز در این نشست حضور داشت درباره فروش اوراق مشارکت و تراکم ساختمانی جهت تامین منابع مالی مدیریت شهری اظهار داشت: موضوع فروش تراکم در شرایط کنونی موجب ناهنجاری شهری می‌شود و در صورتی این مسئله مشکل‌ساز نمی‌شود که موضوع طرح جامع و تفصیلی شهر را حل کرده باشیم در غیر این صورت مرتفع‌سازی به مشکلات اجتماعی می‌انجامد. مانند طرح ثامن که در اطراف حرم اجرا شد و چون با تراز مالی صفر صورت گرفت، به ناهنجاری‌هایی در اطراف حرم انجامید.

 

گزارشی از سرویس ویژه اتفاقیه

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *