کمتر از ۱۰ درصد اعتبارات توسعه روستایی در خراسان‌رضوی جذب شده است‌

معاون استاندار خراسان‌‌رضوی گفت: تا کنون با اینکه بیش از ۴ ماه از ابتدای سال گذشته است کمتر از ۱۰ درصد ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبارات توسعه روستایی در خراسان رضوی جذب شده است.

قربان میرزایی اظهار داشت: سهم بخش کشاورزی در توسعه اقتصادی بسیار مهم بوده و علاوه بر این تقویت این بخش به باقی‌ماندن جمعیت در روستاها نیز کمک می‌کند و به‌همین علت نباید به‌خاطر صرفه‌جویی در مصرف آب جلوی کشاورزی را گرفت.

وی ببا بیان اینکه متأسفانه عادات بدی در حوزه آب تا‌کنون وجود داشته است، خاطرنشان کرد: این عادات نیازمند تغییر هستند و باید بتوانیم با تغییر الگوی مصرف به مشکلاتی که امروز برای ما به‌وجود آمده و ما را به وضعیت کنونی رسانده است، غلبه کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار‌ خراسان‌رضوی تصریح کرد: به هیچ عنوان در مورد آب در وضعیت ایده‌آلی نیستیم که حق انتخاب و یا فرصت آزمون و خطا داشته باشیم بنابراین باید به سرعت برای بهبود وضعیت به فناوری‌های نوین برای اصلاح میزان مصرف روی آورده و آنها را عملیاتی کنیم.

میرزایی با اشاره به اینکه می‌توان از اعتبارات توسعه روستایی برای توسعه  زیرساخت‌های حوزه کشاورزی در راستای کاهش مصرف آب استفاده کرد، افزود: متأسفانه تا کنون با اینکه بیش از 4 ماه از ابتدای سال گذشته کمتر از 10 درصد این اعتبارات در خراسان رضوی جذب شده و این در حالی است که این تسهیلات با سود 6 درصد بوده و می‌تواند کمک خوبی به کشاورزان باشد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *