مدیرانی که نمی توانند خدمت کنند پُست‌ها را رها کنند

رئیس فراکسیون مرزنشین‌ها مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت آبرسانی، راه و جاده و بهداشت و درمان در مناطق مرزی گفت: مدیرانی که نمی‌توانند خدمت کنند، پُست‌ها را رها کنند.

جلیل رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته نیاز به توجه،خدمت رسانی،عمران و آبادانی بیشتر دارند، افزود: توجه به مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته باعث می‌شود که مهاجرت و کوچ مردم از روستا و از مناطق مرزی به شهرهای بزرگ رخ ندهد و مشکلات عدیده برای کشور در بحث حاشیه نشینی ایجاد نشود.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به وضعیت تاسف بار مردم حوزه انتخابیه اش، بیان داشت: وضعیت خدمت رسانی برخی از وزارتخانه‌ها به مناطق مرزی به خصوص حوزه انتخابیه اینجانب اصلا مطلوب نیست،در حوزه راه مشکلات عدیده‌ای داریم،در بخش صالح آباد بیش از 200 کیلومتر جاده اصلی روستاهای به شهر خاکی است.

عضوکمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از جاده‌ها به صورت نیمه کاره رها شده، ادامه داد: در مدت 20 ماهی که نماینده این حوزه‌های انتخابیه هستم،عملکرد مجموعه راهسازی استان خراسان به شدت ضعیف و غیرقابل پذیرش است، مردم نارضایتی شدید دارند و هر چه مراجعه، مکاتبه و صحبت می‌کنیم، بی‌فایده است.

وی تاکید کرد: مکاتبات زیادی در زمینه راه و شهرسازی داشته ام؛اما نتیجه‌ای نداشته است و در نظر دارم به عنوان رئیس فراکسیون مرزنشین‌ها از ابزارهای نظارتی مجلس علیه وزیر استفاده کنم.

 

وزیر نیرو پاسخگوی عملکرد زیر مجموعه خود در مناطق مرزی باشد

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه اش به شدت ضعف مدیریتی و بی‌توجهی وجود دارد و باعث نارضایتی مردم شده است،گفت:در بخش آبرسانی همین وضعیت را شاهد هستیم، بیش از 40 روستا در حوزه انتخابیه بنده با تانکر آب رسانی می‌شود، بارها با مسئولین اداره آب و فاضلاب روستایی مکاتبه کردیم، در مشهد جلسه برگزار کردیم اما توانایی آب رسانی به چند روستا را ندارند.

وی تاکید کرد: وزیر نیرو باید نسبت به رفتار زیر مجموعه اش با مناطق محروم و مرزی پاسخگو باشد.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از وزیر بهداشت و درمان برای ارائه تجهیزات و آمبولانس به حوزه انتخابیه اش، بیان داشت: اما ما سه بیمارستان و یک درمانگاه داریم که نیمه کاره و نیمه فعال رها شده اند. ساخت بیمارستان 32 تخته خوابی، صالح آباد نزدیک به 8 سال است شروع شده و اما هنوز افتتاح نشده است.

این نماینده مجلس افزود: بیمارستان باخزر با وجود تجهیزات ناقص و تعداد کم نیروهای کار ؛ نتوانسته شروع به فعالیت کند، این بیمارستان وسیله نمایشی شده تا بخشی از آن در دهه فجر افتتاح شود که این کار در شأن مردم و نظام نیست و نباید با مردم زحمت کش مرزنشین چنین رفتاری داشت.

 

استفاده از ابزار نظارتی مجلس علیه وزرای کم کار

وی با بیان اینکه بیمارستان تایباد فرسوده است، گفت: در شهر نیز درمانگاهی وجود دارد که با وجود ساختمان و امکانات ؛پزشک به این درمانگاه نمی دهند، از سوی دیگر مسکن و شهرسازی ساخت خانه بهداشتی را تقبل کرده و 80 درصد کار را پیش برده اما مانند اثر باستانی آن را رها کرده است نه حاضر است آن را به وزارت بهداشت و درمان انتقال دهد و نه آن را تکمیل می‌کند، این کار در واقع حیف و میل کردن اموال مملکت محسوب می‌شود.

رحیمی جهان آبادی با تاکید براینکه میزان نارضایتی مردم مرزنشین از آبرسانی، جاده سازی و بهداشت و درمان افزایش یافته است، بیان داشت:با چنین وضعیتی،چاره‌ای جز اینکه از ابزارهای نظارتی از جمله، تذکر، سوال از وزیر در صحن علنی و استیضاح استفاده کنیم، از آنجایی که این نارضایتی‌ها در مناطق دیگر نیز وجود دارد به راحتی می‌توان 100 امضا علیه وزیری جمع آوری کرد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که لایحه بودجه در مجلس بررسی می‌شود و به ایام پیروزی انقلاب نزدیک می‌شویم، مردم توقع دارند که مسئولان اجرایی به درستی کاری انجام هند؛اما این شیوه مدیریت، خدمت گذاری و پاسخگویی در شأن نظام و مردم نیست. مدیرانی که نمی توانند خدمت گذاری کنند پست‌ها را رها کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *