تنها 17 درصد، سهم اتوبوسرانی مشهد از حمل و نقل عمومی

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: سهم ناوگان اتوبوسرانی از حمل و نقل عمومی این کلانشهر تنها 17 درصد است.

علی اصغر نیشابوری افزود: طبق قانون پنجم توسعه این سهم باید به 45 درصد می رسید اما هنوز کلانشهرها به این سطح نرسیده اند لذا تلاش برای رسیدن به این هدف گذاری در برنامه ششم نیز مورد تاکید قرار گرفت.

وی بیان کرد: برای رسیدن به این هدف باید خدمات دهی خطوط بی.آر.تی (اتوبوسهای تندرو) توسعه داده شود زیرا این خطوط قادرند شمار زیادی از مسافران را در زمان کوتاه جابه جا کنند.

نیشابوری افزود : در مجموع طبق برنامه های پنجم و ششم توسعه، سهم حمل ونقل عمومی در تردد کلانشهرها باید 75 درصد باشد اما این امر محقق نشده و در مشهد سهم حمل و نقل عمومی تنها 42 درصد است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با تاکید بر اینکه تا الزامات فراهم نشود این مهم تحقق نخواهد یافت، گفت: یکی از این الزامات وجود محدودیت برای تردد خودروهای شخصی است.

نیشابوری اظهار کرد: در هیچ کشوری سهم خودروهای شخصی با ناوگان حمل و نقل عمومی در استفاده از معابر شهری یکسان نیست ولی در کلانشهرهای ایران و مشهد این سهم یکسان است.

وی ادامه داد: ایجاد مسیرهای ویژه و بی.آر.تی در دستور کار است و هم اکنون خط یکم اتوبوسهای تندرو از پایانه امام رضا(ع) تا انتهای طبرسی شمالی فعال است و روزانه 110 هزار سفر در این مسیر انجام می شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد افزود: همچنین خط سوم بی.آر.تی نیز از شرق به غرب مشهد به طول 30 کیلومتر در دست اجراست که هم اکنون بخشی از این مسیر از حرم مطهر تا میدان توحید به طول یکهزار و 800 متر اجرا شده و به زودی این مسیر تا چهارراه ابوطالب ادامه خواهد یافت.

نیشابوری تاکید کرد: هدف از اجرای خطوط بی.آر.تی افزایش سرعت برای رسیدن به مطلوبیت برای خودروهای عمومی نسبت به حمل و نقل شخصی است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *