مرکز کارآفرینی موسسه جهاد دانشگاهی کاشمر رتبه اول استان را به دست آورد

رئیس موسسه جهاد دانشگاهی کاشمر گفت: با اقدامات انجام شده مرکز کارآفرینی موسسه جهاد دانشگاهی کاشمر توانست رتبه اول را در سطح استان خراسان به دست آورد.

صادق باغبان با بیان اینکه موسسه جهاد دانشگاهی کاشمر از دو سال قبل فعالیت خود را در زمینه کارآفرینی و ایده پردازی آغاز کرد، گفت: در این راستا کارگاه‌ها و سمینارهای مختلفی برگزار و آموزش‌هایی ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعملی که صادر شد دانشگاه‌ها باید الزاماً دفتر کارآفرینی می‌داشتند، افزود: در این راستا از یک سال قبل دفتر کارآفرینی و ارتباط به جامعه جهاد دانشگاهی کاشمر راه‌اندازی گردید.

رئیس موسسه جهاد دانشگاهی کاشمر با اعلام اینکه در این یک سال اقدامات مختلفی انجام شد، بیان کرد: با اقداماتی که در این راستا انجام شد موجب گردید مرکز کارآفرینی موسسه جهاد دانشگاهی کاشمر جزء برترین‌ها بوده و بتواند رتبه اول را به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس ارزشیابی انجام شده این مرکز توانست در بین 64 مرکز علمی کاربردی استان خراسان مقام اول را به دست آورد، اظهار کرد: این رتبه به خاطر فعالیت‌های موسسه جهاد دانشگاهی کاشمر در زمینه کارآفرینی و ارتباط با جامعه به دست آمده است.

باغبان با بیان اینکه برای کسب این رتبه باید آیتم‌های مختلفی را دارا می‌بودیم، عنوان کرد: در این مدت فعالیت‌هایی در زمینه مشاوره‌های مشاغل داشتیم.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی مرکز کارآفرینی موسسه جهاد دانشگاهی کاشمر به دنبال اهداف خاصی هستیم، دانشگاه کارآفرین را از رسالت‌های مراکز عملی کاربردی جهاد دانشگاهی دانست و گفت: برای ما بسیار مهم است که با علم روز و نیازهای بازار پیش برویم.

رئیس موسسه جهاد دانشگاهی کاشمر عنوان کرد: از دو سال قبل پتانسیل‌های منطقه شناسایی شده و طبق این پتانسیل‌ها کارگاه‌ها برگزار می‌شوند.

وی با بیان اینکه امروز جامعه از نبود آموزش‌های علمی مهارتی رنج می‌برد، افزود: کسانی که در حوزه تجارت و ایده پردازی وارد می‌شوند باید بدانند که در چه دنیایی قدم می‌گذارند.

باغبان با اعلام اینکه تلاش می‌کنیم ابتدا دید کسانی که در این کارگاه‌ها شرکت می‌کنند را نسبت به بازار تغییر دهیم و آن‌ها را با مشکلات آشنا کنیم، بیان کرد: متأسفانه کسانی که در ابتدا در کارگاه‌های کارآفرینی شرکت می‌کنند فاقد هرگونه اطلاعی از بازار هستند.

وی استقبال از کارگاه‌های کارآفرینی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با برگزاری این کارگاه‌ها در تلاش هستیم تا اشتباهاتی که از قبل در زمینه کسب و کار وجود داشته را اصلاح کنیم.

رئیس موسسه جهاد دانشگاهی کاشمر با بیان اینکه از ابتدای امسال 30 کارگاه کارآفرینی با حضور بالغ‌بر دو هزار نفر برگزار شده است، استقبال خانم‌ها را از این کارگاه‌ها بیشتر دانست.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
7 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *