برگزاری نکوداشت ادیب عمیدالملک کندری در خلیل‌آباد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلیل آباد گفت: مراسم نکوداشت ادیب عمیدالملک کندری در شهر کندر شهرستان خلیل آباد برگزار خواهد شد .

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، حمید رضا محمودی قوژدی در این باره گفت: مراسم نکوداشتی پیرامون شخصیت تاریخی و فرهنگی  ادیب عمید الملک کندری با هدف آشنایی عامه مردم با شخصیت عمیدالملک فردی که از خدمت به زبان و ادب فارسی باز نه ایستاد، اشاعه و ترويج فرهنگ و ادب فارسي از هیچ تلاشی دریغ نکرده است و به زودی در شهرستان خلیل‌آباد شهر کندر 29آذرماه  برگزار خواهد شد .

او با بیان اینکه این مراسم به شکلی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد، افزود: مراسم نکوداشت از عمیدالملک کندری  شخصیت برجسته تاریخی ایران برای دومین بار برگزار خواهد شد .

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلیل آباد برگزاری این قبیل مراسمات که تلفیقی از ادب، فرهنگ و بازی های بومی محلی است را کار دشواری دانست و بیان داشت: با توجه به برنامه فرهنگی و هنری که تدارک دیده شده است امیدواریم همانند سال گذشته با استقبال پرشور مردم فهیم و با فرهنگ کندر روبه رو شود .

محمودی گفت: مراسم نکوداشت جزء معدود برنامه های فرهنگی است که در سطح شهرستان برگزار می شود و این خود سبب دلگرمی مسئولین و دست اندرکاران فرهنگی برای برپایی این چنین مراسمات در سطح شهرستان خواهد بود.

عمیدالملک ابونصر محمد بن منصور کُندُری وزیر طغرل و آلب ارسلان که از پادشاهان دودمان سلجوقی بود برگزار خواهد شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *