«قند و آتش»، سوغاتی برای مشهدی‌ها

16 شهریور هتل الماس۱ مشهد میزبان یک اتفاق خاصی بود: رونمایی از یک رمان عاشقانه؛ این مراسم با حضور علی شکفته عضو شورای اسلامی شهر قوچان، حمید ضیایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد قوچان، اعضای انجمن ادبیات داستانی قوچان، اصحاب رسانه و مهمانان برگزار شد.

محمدسام موقر متولد 1370 و فارغ التحصیل رشته حسابداری است.وی پیش از این فیلم‌ساز بوده و چندین فیلم کوتاه از او در جشنواره‌های مختلف به نمایش در آمده است. او سه سال ریاست انجمن فیلم شهرستان قوچان را نیز به عهده داشته است.

موقر در بخشی از صحبت‌هایش در مراسم رونمایی کتاب عنوان کرد: سال‌ها بود تلاش می‌کردم، فیلم کوتاه می‌ساختم، فیلمنامه می‌نوشتم اما از سوی کسانی که دستشان باز بود برای حمایت، دیده نمی‌شدم! خودشان را به کوری می‌زدند! تصمیم گرفتم یک رمان بلند بنویسم تا بتوانم مزد اندک تمام این سال‌ها را بگیرم! وی همچنین با اشاره به اینکه جای مقدمه و پیشگفتار در کتابش خالیست گفت: هرچه با خودم فکر کردم که چه کسی مقدمه‌ای بر کتابم بنویسد، دیدم بهتر است این قسمت خالی و سفید باشد. قصه کتاب به گونه‌ای است که حتی می‌تواند در سال‌های آینده جلد دومی هم داشته باشد.

علی شکفته عضو شورای اسلامی شهر قوچان در این مراسم ضمن تبریک بابت چاپ رمان گفت: روح تازه‌ای در کالبد حوزه ادبیات شهر قوچان دمیده شد. یک هنرمند جوان و خوش قلم قوچانی از ذوق و استعداد نهفته درونی خود استفاده کرده و یک کتاب رمان به چاپ رسانده که جای تبریک ویژه اولا به خود نویسنده و بعد به جامعه ادبی شهر قوچان دارد.

حمید ضیایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد قوچان نیز گفت: استعداد و ذوق هنری جوانان امروزه باید به صورت صحیح هدایت شود، استعدادهایی که نهفته‌اند و با شکوفایی آن‌ها در زمینه‌های فرهنگی و هنری شاهد رشد چشم‌گیری در این زمینه خواهیم بود. محمد سام موقر یکی از همین جوانان است و من او را به عنوان یک جوان اخلاق مدار، بی‌حاشیه و دارای قلم توانا می‌شناسم.

رضا دشتبان مدیر عامل گروه هتل‌های الماس هم در این مراسم گفت: جای خوشحالی دارد که در مجموعه هتل الماس همکارانی داریم که اهل قلم و هنر هستند و کار فرهنگی  می‌کنند. افتخار می‌کنیم در این مجموعه یک نویسنده خوش ذوق و با استعداد داریم. خوشحال هستم بعد گذشت چند سال کار فرهنگی در مجموعه هتل الماس، امسال شاهد به بار نشستن تلاش‌هایمان بودیم و انتشار این رمان نشان دهنده حمایت صحیح این مجموعه از این دست کارهای فرهنگی است. در انتهای این مراسم، کتاب توسط نویسنده به حاضرین اهدا شد.

 

 

گزارشی از حامد دائمی

image_print
26 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *