باید به نیازهای شهر پاسخ داد

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: باید نیازهای شهر را شناخت و به آنها پاسخ داد.
سید جواد حسینی افزود: ترکیب شوراهای شهری استان و مشهد با رویکرد تحول‌خواهی و کیفیت‌گرایی برای دستیابی به وضعیت مطلوب و تحقق شهر تمام ساحتی همخوانی دارد.
وی با اشاره به اینکه شوراهای شهری خراسان رضوی با 394 نماینده منتخب ترکیب کیفی مطلوبی در راستای وظایف شوراها و توسعه شهری دارند، ادامه داد: ترکیب شوراهای شهر مشهد مقدس نیز با 8 عضو هیأت علمی آن هم در تخصص‌های مورد نیاز شهری مثل حقوق، عمران، شهرسازی، امور مالی و اقتصادی و محیط زیست از یک سو و تجارب خود مدیریتی اعضاء در حوزه‌های صنعتی، فرهنگی، سیاسی، فنی و حرفه ای و مدیریت شهری از دیگر سو نوید افق پیشرونده شهر مشهد را می‌دهد.
حسینی تصریح کرد: در انتخابات شورای پنجم در کل استان خراسان رضوی 395 نفرمنتخب مردم شدند که از حیث شغلی فرهنگیان با 35.4 درصد بیشترین نمایندگان را به خود اختصاص داده‌اند.
وی با بیان این که به لحاظ شغلی از تمامی مشاغل اعم از کارمندان دولت، بازنشتسگان، استادان دانشگاه، کشاورزان، پزشکان و همه قشرها در ترکیب شوراهای شهر حضور دارند، خاطر نشان کرد: از منظر گرایشات سیاسی 26.5 درصد شوراهای شهری را اصول گرایان و بیش از 73 درصد را اصلاح طلبان و اعتدالیون به خود اختصاص  داده‌اند.
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در شهرستان مشهد نیز تمامی منتخبین از لیست امید و حامیان دولت هستند، نفر اول این لیست با 256 هزار و 124 رأی 18 درصد آراء و نفر 16 که از لیست اصول‌گرایان بود با 163هزار و 225 رأی 11 درصد آراء را به خود اختصاص داده‌اند.
حسینی گفت: اگر چه در انتخابات 29 اردیبهشت ماه میزان مشارکت 77.5درصد برای ریاست جمهوری و 73.5 درصد جهت شوراها بود ولی هرکدام به نسبت انتخابات قبل استان 2درصد افزایش مشارکت داشت.
وی با اشاره به این که افزایش مشارکت  در شهر مقدس مشهد 13درصد بود، افزود: 70 درصد اعضاء منتخب شوراهای شهری لیسانس و بالاتر از آن تحصیلات دارند.
معاون استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه شهر ما نیز نیازمندی‌های متعدد عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی و زیست محیطی ، ترافیکی، کالبدی و… دارند، افزود: باید این نیازها را شناخت و به آنها پاسخ صحیح و به موقع داد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *