لزوم بکارگیری جوانان و بانوان در دولت دوازدهم

پنجشنبه شب همایش تقدیر از شورآفرینان ستاد انتخابات حامی حسن روحانی حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد. مهمان ویژه این همایش، علی جنتی وزیر سابق ارشاد در دولت یازدهم بود و تنی چند از مدیران دولتی و سیاسیون مشهد حضور داشتند.

 

4 میلیون رای اخذ نشده متعلق به روحانی بود

علی جنتی با بیان اینکه اعتقاد داریم دکتر روحانی حداقل 28 میلیون رأی داشت، گفت: اعتقاد ما این بود که آقای روحانی ۲۸ میلیون رای دارد و اگر شرایط برای رای گیری مهیا بود ۵ میلیون رای اخذ می شد که ۴ میلیون رای متعلق به آقای روحانی بود . وزیر سابق ارشاد با اشاره به اینکه کسانی که به روحانی رأی دادند، به تفکر و اندیشه او رأی دادند، ادامه داد: بعد از 38 سال عملا فعالان سیاسی در دو جبهه کاملا متفاوت با هم کار می‌کنند؛ یک جبهه طرفدار آزادی سیاسی، آزادی بیان، اقتصاد آزاد، آزادی فرهنگی و تعامل با جهان هستند و در طرف دیگر، در همه این حوزه‌ها به دنبال تنگ و محدود کردن آزادی‌های سیاسی، فرهنگی و دولتی کردن اقتصاد و محدود کردن رابطه ما با دنیا هستند. وی با اشاره به تفکرات دو طیف در حوزه فضای مجازی گفت: تفکری که پشت روحانی ایستاده است می‌گوید در حوزه فضای مجازی باید این فضا در چارچوب قانون باز باشد اما تفکر مقابل می‌گوید حتما باید فیس بوک، توییتر، تلگرام و اینستاگرام را فیلتر کنیم، نباید بگذاریم هرکسی دسترسی آزاد به آن داشته باشد

 

روحانی رئیس جمهور همه کشور است

وی با بیان اینکه مشکل عمده این دوره از ریاست جمهوری، سقوط کامل اخلاق و ارزش‌های اخلاقی بود، گفت: در مناظره کسانی که خود را آماده اداره کشور می‌دانستند، در امور شخصی و خانوادگی افراد ورود پیدا می‌کنند و بسیار راحت به رئیس جمهور و معاون اول او دروغگو می‌گویند و علاوه بر آن هزار بهتان و تهمت در سایت ها و روزنامه‌های خود می‌زنند.

وی گفت: اگر سند 2030 را ملاحظه کنید متوجه می‌شوید که یکجا به برابری جنسیتی اشاره کرده اما نماینده ایران در همان‌جا اعلام تحفظ کرده بود اما طیف مخالف این موضوع را‌ به روستاها و حاشیه شهرها کشانده بودند که آقای روحانی اگر رئیس جمهور شود، می‌خواهد هم‌جنس‌بازی را توسعه دهد. جنتی با بیان اینکه روحانی رئیس جمهور همه کشور است و اقلیت باید تن به رأی اکثریت بدهند، گفت: باید برای همه ایرانیان توسعه کشور و منافع ملی هدف اصلی باشد و برای توسعه مادی و معنوی کشور قدم برداریم که یکی از آن‌ها، منشور حقوق شهروندی است. رئیس ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه  ادامه داد: منشور حقوق شهروندی یکی از مترقی‌ترین کارهاییست که در این دولت انجام شده است و اگر تحقق پیدا کند بسیاری از مشکلاتی که ما با آن روبه‌رو هستیم حل می‌شود. جنتی ادامه داد: موضوع شایسته‌سالاری با همه ادیان، دستگیری‌ها و احضارهای بی‌مورد در قالب همین منشور حل می‌شود و باید این مسئله را با جدیت دنبال کرد اما همه چیز دست رئیس جمهور نیست و موانع زیاد، کار را کند می‌کنند.

 

شورای شهر مشهد، «فتح‌الفتوح» ما بود

وی اضافه کرد: موانع اجازه نمی‌دهند کار به سرعت پیش برود حتی در حوزه‌هایی که مثل روز روشن است مثل قرارداد توتال که همه عقلا می‌گویند به نفع کشور است اما بازهم مخالفت می‌کنند و طرح سه فوریتی برای لغو می‌برند. رئیس ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه  با بیان اینکه باید انسجام خود را حفظ کنیم و کوچک‌ترین اختلافی بین ما بروز نکند، گفت: به نظر من منتخبین اصلاح‌طلب شورای شهر مشهد فتح‌الفتوح ما بوده است اما به دنبال سهم خواهی نباشیم و نگذاریم انسجام ما هز بین برود، باید از نیروهای جوان نیز استفاده کنیم.

 

استفاده از نیروهای جوان در دولت دوازدهم

جنتی با اشاره به اینکه هم‌افزایی عمال پیروزی حزب اعتدال و توسعه بوده است، گفت: این هم‌افزایی‌ها اگر برهم بخورد بازنده خواهیم بود و برای آن باید از همه نیروها به خصوص نیروهای جوان استفاده شود. وی با اشاره به دو مشکل دولت یازدهم در استفاده نکردن از نیروهای جوان اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل این بود که احمدی‌نژاد در طول 8 سال، 890 هزار نفر در دولت استخدام کرده بود که اکثرا شایسته نبودند و برای همین در دولت روحانی هرگونه به‌کارگیری نیرو در هر نوعی ممنوع اعلام شد.

 

کابینه جدید، متفاوت دولت یازدهم است

رئیس ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه  تصریح کرد: اما  در دولت جدید امیدواریم به جوانان توجه بیشتری شود و نیروهای شایسته جذب  شود و انتظار این است که کابینه جدید با کابینه گذشته متفاوت باشد و از نیروهای جوان و بانوان استفاده شود. جنتی با اشاره به اینکه روحانی نقاط ضعف و قوت خود را شناخته است، افزود: اشتغال، رونق اقتصادی و رفع آسیب‌ها و نابسامانی‌های اجتماعی، در رأس اولویت‌های دولت است که باید مرتفع شود و برای این امر، آواربرداری‌ها صورت گرفته و کشور آماده جهش است چراکه روابط اقتصادی و سیاسی ما بسیار بهبود یافته است. وی خاطر نشان کرد: امیدواریم تفکر اعتدال و عقلانیت بعد ازسال ۱۴۰۰ هم ادامه پیدا کند

 

پیام جوانان را به آقای روحانی برسانید

همچنین در ابتدای مراسم، امیرشهلا منتخب اول مردم در دوره پنجم شورای شهر مشهد اظهار کرد: مردم نشان دادند که ما یک رنسانس را در ایران پشت سر گذاشتیم و مردم فریب شعارهای یارانه و کارانه را نخوردند. وی افزود: اکنون که وضعیت کشور از حالت آژیر و اضطرار به حالت عادی درآمده از دولت دوازدهم انتظار داریم با کادر سازی و جانشین سازی اقدام به جذب جوانان در بدنه دولت کند. او خطاب به علی جنتی گفت: پیام جوانان را به آقای روحانی برسانید.

 

موج آفرینی از مشهد

در ادامه نیز حسین امینی، رییس ستاد دکتر روحانی در استان خراسان رضوی گفت: برای اولین بار انسجام کامل بین همه فعالان طرفدار دکتر روحانی درخراسان رضوی بوجود آمد. وی افزود: موج حمایت از دکتر روحانی از مشهد به سراسر کشور صادر شد وجوانان درک عمیق تری از فضای سیاسی کشور داشتند.

 

تلاش های دولت یازدهم منجر به موفقیت های موثری شد

دبیرحزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: با تلاش های دولت یازدهم به ویژه در بخش سیاست خارجی و اقتصاد موفقیتهایی به دست آمد که به حاکمیت آرامش در جامعه انجامید و موجب رغبت مردم به دکتر روحانی شد.
امیرحسین تقی پور افزود: حزب اعتدال و توسعه به همراه نخبگان به دعوت از مردم پرداخت و با همه ظرفیت برای انتخاب دکتر روحانی تلاش کرد.
امر به معروف واقعی نظارت بر جریان مدیریت کشور است

دبیر مجمع روحانیون مبارز خراسان رضوی نیز گفت: تا حاکمیت و مدیریت جامعه اصلاح نشود نمی توان انتظار داشت جامعه از چالش ها نجات پیدا کند لذا کار سیاسی زیربنای اصلاح جامعه است.
حجت الاسلام علی عجم افزود: برخی از افراد جامعه مذهبی، کار سیاسی را با آبرو و دینداری خیلی سازگار نمی دانند، اما امر به معروف واقعی نظارت بر جریان مدیریت کشور است و این مهم با مشارکت فعالان سیاسی صورت گرفت.
گزارشی از سیدمهرداد امیرکلالی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *