منافقین، داعشیهای دهه 60 بودند
امام جمعه مشهد گفت: منافقین، داعشیهای دهه 60 بودند، آنچه شما امروز از جنایتهای داعش میبینید، تنها سایهای از جنایات منافقین هست که امروز رخ میدهد.
آیتالله علمالهدی ظهر دیروز در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تبریک ولادت با سعادت سبط اکبر نبی مکرم اسلام، امام مجتبی(ع) افزود: در سیمای سیره امام حسن(ع) دو جریان هست که برای ما واقعیتی را ثابت میکند؛ وجود مقدس امام حسن(ع)، فرزند بزرگ عزیزترین خاندان بشری، صدیقه اطهر و امیرالمؤمنین(ع)، اولین ثمره و میوه این همسری و ازدواج در سال دوم زندگی خانوادگی صدیقه اطهر و مولا(ع) به دنیا آمدند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: هنگامیکه وجود مقدس فاطمه زهرا(س) امام حسن(ع) را باردار بودند، جنگ احد اتفاق افتاده بود و در جریان جنگ احد، یک عده مسلمانان فرار کردند، مسلمانانی که به مدینه آمدند، برای توجیه فرار خودشان شایع کردند پیامبر کشته شد؛ صدیقه اطهر باوجود اینکه به اولین فرزند خودش باردار است، خبر شهادت پدر را شنید که اگر پیغمبر شهید شده باشد، یقیناً امیرالمؤمنین هم شهید شده، با آن شرایط، از مدینه با پای پیاده حرکت کردند و به میدان احد آمدند.
آیتالله علمالهدی عنوان کرد: خانم حامله جوانی که فرزند اولش است و تاکنون عوارض حمل را وارد نیست، در مقابل چنین خبر وحشتناک با پای پیاده راه بیفتد تا خود میدان جنگ بیاید، معلوم است در چه شرایطی قرار میگیرد؛ وقتی وارد میدان احد شد، صدیقه اطهر اول چشمش به امیرالمؤمنین افتاد که 90 زخم کاری بر بدن علی وارد شده، از 90 جا در بدن علی خون میریزد، بدن غرق خون.
وی خاطرنشان کرد: بلافاصله علی(ع) ذوالفقارش را به صدیقه اطهر دادند و فرمودند «زهرا جان شمشیر را بگیر، این شمشیر امروز خون مشرکین را زیاد آشامیده است؛ جز به دست طاهره مطهرهای چون تو قابلتطهیر نیست»، این عمل امیرالمؤمنین وضع روحی صدیقه اطهر را به هم زد، تمام این مسائل طبق قانون وراثت انفعالی به آقازاده داخل رحم، وجود مقدس امام مجتبی(ع) منتقل شد.
آیتالله علمالهدی به وجود دو جریان در جامعه امروز اشاره و خاطرنشان کرد: یک جریان پیغمبر، جریان انقلابی اسلام که نظر به نگاه مکتبی دین و قرآن داشتند و باید مکتب فکری، اعتقادی و عملیاتی قرآن و اسلام اجرایی شود، در مقابل اینها هم یک عده قدرت یاب بودند که میگفتند قرآن، خط، وحی بهانه است، قدرت اصل است؛ امروز نیز ما در جامعه گرفتار این دو جریان هستیم، یک سری جریانهای سیاسی قدرت یاب هستند، آن روزی که وارد میدان جنگ و رقابت قدرت میشوند، همه هستی انقلاب و اسلام را به حراج میگذارند برای اینکه قدرت خود را به دست بیاورند و رقیب را کنار بزنند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.