شهریه مدارس غیردولتی ساماندهی می‌شود

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ساماندهی شهریه مدارس غیردولتی این استان در قالب سامانه کشوری همگام آغاز شد.

سعید صالح افزود: ساماندهی شهریه مدارس غیردولتی از موضوعاتی است که والدین به جد پیگیر آن هستند و تناسب آن با خدمات و امکانات مدرسه برای آنان از اهمیت بالایی برخوردار است. با هدف ساماندهی شهریه در مدارس غیردولتی و همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدارس غیردولتی سامانه ای با نام «سامانه همگام» راه اندازی شد که در قالب آن مدارس غیردولتی با اعلام اطلاعات و تجهیزات مدارس خود در قالب فرمول جدید سطح بندی و درجه‌بندی می‌شوند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به این ترتیب تفاوت امکانات و فضای آموزشی منجر به تفاوت شهریه دو مدرسه در یک محل یا خیابان خواهد شد تا به این ترتیب افزایش سطح تجهیزات و امکانات روشن و مدارس به سمت ارتقاء تشویق شوند.

وی افزود: میزان شهریه تعیین شده در سامانه همگام پس از بررسی در شورای ناحیه و تایید نهایی در شورای اداره کل وزارت آموزش و پرورش به صورت شهریه نهایی از طریق سامانه همگام اعلام می شود. شهریه‌های نهایی تا پایان خرداد ماه اعلام می‌شود. تا آن زمان مدارس می‌توانند ثبت نام دانش آموزان را بر اساس مبلغ شهریه پارسال انجام دهند. در سال تحصیلی 96 – 95 با احتساب پیش دبستانی‌ها بیش از دو هزار و 391 مدرسه غیردولتی در سطح استان خراسان‌رضوی فعالیت داشتند.

رئیس اداره مدارس و مراکزغیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی رویکرد آموزش و پرورش را توسعه مدارس غیردولتی اعلام و بیان کرد: طبق برنامه ششم توسعه باید تا پایان این برنامه 15درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل باشند و این در حالی است که در سطح کشور تنها 10 درصد این رقم تحقق یافته است.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری با احتساب طرح خرید خدمات تعداد 127 هزار و 689 دانش‌آموز در مدارس غیردولتی خراسان‌رضوی تحصیل می‌کنند. شمار نیروهای شاغل در مدارس غیردولتی این استان نیز هفت هزار و 764 و نیروهای طرح خرید خدمات هزار و 336 نفر هستند.
صالح یکی از رویکردهای مهم در حوزه مدارس غیردولتی را ارتقا شاخص‌های هوشمندسازی آنها ذکر و بیان کرد: هم اینک ناحیه چهار آموزش و پرورش در مشهد با دارا بودن 105 مدرسه هوشمند در حوزه مدارس غیردولتی بیشترین آمار مدارس غیردولتی را به خود اختصاص داده است. در مجموع 506 باب مدرسه غیردولتی در خراسان رضوی به‌طور کامل هوشمند سازی شده اند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *