فولاد میزبان استقلال در اهواز

بازگشت هیجان لیگ برتر فوتبال ایران

نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور با برگزاری یک بازی در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان پیگیری می شود.

به گزارش مهر به علت شیوع ویروس کرونا پس از ۱۱۷ روز تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، با برگزاری دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال تهران از هفته هفدهم بار دیگر هیجان فوتبال به سطح جامعه بر می‌گردد.

سوت آغاز این بازی در حالی از ساعت ۲۱ چهارم تیرماه به صدا درخواهد آمد که نبود تماشاگران شاید بر کیفیت بازی‌ها تأثیرگذار باشد اما هواداران تیم‌ها قطعاً از خانه با تماشای بازی‌های تیم‌های محبوبشان دوباره لذت فوتبال را احساس می‌کنند.

سه امتیاز این دیدار می‌تواند کمک زیادی به ارتقای جایگاه هر دو تیم در جدول رده‌بندی کند. شاگردان جواد نکونام که پیش از تعطیلی مسابقات با کسب سه پیروزی متوالی روند صعودی بسیار خوبی را در پیش گرفته بودند، با تمرینات منظم آماده هستند تا بهترین عملکرد را در این دیدار به نمایش بگذارند تا همچنان شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را برای خود نگه دارند.

در آن سوی میدان آبی پوشان پایتخت نمی‌خواهند از کورس قهرمانی عقب بمانند و به دنبال پیروزی در این دیدار هستند تا شاید با ناکامی احتمالی پرسپولیس تهران در مسابقات باقی‌مانده فصل، آنها بتوانند قهرمان لیگ نوزدهم شوند. تقابل استقلال و فولاد باید برنده داشته باشد و تساوی به ضرر هر دو تیم است و باید دید مجیدی و نکونام در اولین تقابل آنها به عنوان سرمربی چه نتیجه‌ای کسب می‌کنند.

استقلال برای این دیدار شرایط سختی دارد و ۶ بازیکن به علت مصدومیت نمی‌توانند این تیم را برابر فولاد خوزستان همراهی کنند. میلاد زکی‌پور، رضا آذری، مرتضی تبریزی، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی و محسن کریمی ۶ بازیکن مصدوم این تیم هستند که نمی‌توانند در اهواز به میدان بروند. سرمربی استقلال که از این موضوع به شدت نگران است، به دنبال این خواهد بود که بتواند با سایر نفراتش یک بازی خوب را برابر فولاد نمایش بگذارد تا از اهواز با دست پر به تهران برگردد.

سرخ پوشان دیار کارون نیز برای این بازی نمی‌توانند از ایوب والی و آیاندا پاتوسی، دو چهره تأثیرگذار خود استفاده کنند. غیبت ایوب والی رهبر فولاد در میدان می‌تواند برای این تیم بسیار سنگین باشد. کاپیتان فولاد که در سد دفاعی نقش حیاتی ایفا می‌کرد در لحظات حساس و مهم با حضور در هجدهم قدم حریفان با استفاده از هنر سرزنی خود به فریاد تیمش می‌رسید.

سرخ پوشان برای موفقیت در این بازی به دنبال خنثی‌سازی مردان با تکنیک حریف در میانه میدان و استفاده از قدرت بازی‌سازی محمد آبشک و احمد عبدالله زاده و فرشاد احمدزاده برای تصاحب توپ و جریان بازی هستند. حسن بیت سعید و لوسیانو پری را، تقابل بسیار سختی با مدافعان استقلال تهران خواهند داشت، مهاجمانی که نشان دادند که از کوچک‌ترین اشتباه مدافع حریفان نمی‌گذرند. علی کریمی در ترکیب استقلال عملکرد فوق العاده‌ای داشته است. او در لیگ نوزدهم با اینکه یک هافبک تدافعی است اما در چند مسابقه حساس نیز با نظر کادر فنی به عنوان هافبک وسط به میدان رفته و حالا با تجربه بالایی که دارد در مرکز زمین مهره‌ای کاملاً کلیدی برای آبی‌ها است. بی‌تردید برای دیدار روز چهارشنبه با فولاد خوزستان فرهاد مجیدی حساب ویژه‌ای روی بازیکن خوش‌اخلاق و خاص تیمش باز کرده و امید دارد تا او همچون گذشته به بهترین شکل جواب اعتمادش را بدهد.

جدال اصلی در این بازی میان میانه میدان خواهد بود جای که با حضور مردان تکنیکی می‌تواند نمایشگر نبردی زیبا باشد. فرهاد مجیدی به احتمال فراوان از زوج مهدی قائدی و ارسلان مطهری در خط حمله تیم خود استفاده می‌کند، دو بازیکن سرعتی که می‌توانند خط دفاع فولاد را با مشکل مواجه کنند. بدون شک تقابل بهترین خط حمله لیگ که متعلق به استقلال است با فولاد که در جدول دومین خط دفاع لیگ برتر فوتبال را در اختیار دارد می‌تواند جذاب باشد.

آخرین باخت استقلال به فولاد در اهواز به لیگ چهاردهم بر می‌گردد که امیر قلعه‌نویی هدایت آبی‌پوشان تهرانی را بر عهده داشت.

جواد نکونام که این هفته به تیم محبوب و همبازی سابق خود رسیده است، انگیزه دو چندانی دارد تا هم استقلال را ببرد و هم در تقابل کاپیتان‌های سابق استقلال تهران مچ مجیدی را بخواباند.

این سومین تقابل نکونام با استقلال در قامت مربی است. او در دو دیدار قبلی، به تساوی رسیده است اما بازی این هفته برای سرمربی جوان فولاد خوزستان با دو دیدار گذشته بسیار متفاوت است زیرا کسب پیروزی احتمالی می‌تواند سهمیه لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را برای سرخ پوشان اهوازی به ارمغان آورد.

داوران دیدار استقلال و فولاد اعلام شدند

اسامی داوران قضاوت کننده دیدار دو تیم فولاد خوزستان و استقلال تهران مشخص شد.

به گزارش ایسنا،  بازی دو تیم فولاد خوزستان و استقلال تهران از معوقه هفته هفدهم لیگ برتر فردا (چهارشنبه ۴ تیرماه) ساعت ۲۱ در ورزشگاه شهدا فولاد اهواز برگزار می شود و با اعلام کمیته داوران سیدمهدی سیدعلی به عنوان داور و محمدرضا ابوالفضلی و مهدی عالیقدر به عنوان کمک های وی این بازی را قضاوت خواهند کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *