معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی:

۸۴ میلیون نفرشب اقامت در خراسان رضوی ثبت شد

علی نژاد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۸۴ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۵۹ نفر شب اقامت در استان ثبت شده است.

به گزارش صبح امروز یوسف بیدخوری با اعلام این خبر افزود: به این ترتیب با ثبت این میزان اقامت به صورت میانگین حدود ۶۰ درصد گنجایش اقامت رسمی استان طی این مدت تکمیل شده است.

وی اضافه کرد: مهمانپذیرها و زائرسراها با ۶۹ درصد تکمیل ظرفیت بیشترین میزان اقامت مسافران و زائران را به نام خود ثبت کرده‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به فعالیت بیش از ۷۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان گفت: از ابتدای امسال تا کنون حدود ۷۹ هزار نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان واقع در روستاها و مناطق محلی شهری اقامت کرده‌اند که از روند رو به رشد توجه گردشگران به این بخش نشان دارد.

بیدخوری افزود: خانه مسافرها و خانه‌های شخصی مسافرپذیر نیز در مجموع طی این مدت حدود ۲۶ میلیون نفر شب اقامت را به نام خود ثبت کرده‌اند.

وی ادامه داد: هم اکنون هزار و ۶۲۲ واحد اقامتی رسمی با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار تخت برای پذیرایی از زائران و گردشگران خراسان رضوی دایر است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: یک سوم ظرفیت اقامتی استان در هتل‌های یک تا پنج ستاره است و بقیه ظرفیت اقامتی استان شامل هتل‌آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها می‌ شود.

بیدخوری افزود: در استان خراسان رضوی علاوه بر ظرفیت اقامتی واحدهای رسمی دو هزار و ۴۹۵ تخت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی‌ و ۱۶ هزار و ۶۱۲ تخت در خانه‌های مسافر این استان فعال است.

ورود مسافر به کلانشهر مشهد در ۹ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال ۳.۸ درصد افزایش یافته است. در این مدت ۳۴ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۷۳۵ نفر وارد مشهد شده اند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *