1

رژیم صهیونیستی توان رویارویی مستقیم با جمهوری اسلامی ایران را ندارد

مریم اصغری

سرانجام، همان طور که انتظار می رفت، بعد از مدتها اسرائیل در واکنش به حمله موشکی ایران، اقدامات متجاوزانه‌ای را علیه برخی مراکز نظامی ایران انجام داد. حملاتی محدود که توسط چتر پدافند هوایی کشور منهدم شد؛ همین امر واکنش مقامات و شخصیت‌های کشور را برانگیخت.

به گزارش روزنامه «صبح امروز»؛ بعد از انجام عملیات وعده صادق ۲ که توسط جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی اتفاق افتاد، مقامات این رژیم بارها تاکید داشتند که پاسخی سخت و دردناک به این حمله خواهند داد. با این حال همواره مقامات سیاسی و نظامی ایرانی نسبت به عواقب اقدام نابخردانه اسرائیل علیه ایران هشدار می‌دادند.اما بالاخره بامداد شنبه بعد از مدت‌ها این رژیم حملات محدودی را علیه برخی نقاط کشور انجام داد که توسط چتر پدافند هوایی کشور منهدم شد. در ادامه نگاهی به واکنش برخی مقامات و شخصیت‌های کشور داریم؛

 

نیروی پدافند هوایی کشورمان غرور ملی ایرانیان را احیا کرد

در این خصوص،سخنگوی دولت با تقدیر از اقتدار و هوشیاری نیروی پدافند هوایی کشورمان، گفت: باید به قدرت و اقتدار این جوانان آفرین گفت که با اقدامات خود غرور ملی ایرانیان را احیا کردند.

فاطمه مهاجرانی، در گفت‌وگویی در واکنش به هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی و واکنش مقتدرانه نیروی پدافند هوایی کشورمان، گفت: مردم ایران از توان دفاعی کشور احساس غرور می‌کنند و نسبت به آن اطمینان دارند.

سخنگوی دولت با اشاره به تصاویر جعلی منتشر شده در برخی رسانه‌های خاص، تاکید کرد: همانطور که بیانیه‌های رسمی پدافند هوایی کشور نشان می‌دهد، تنها خسارات محدودی وارد شده و لازم است مردم عزیز ضمن حفظ آرامش از دل دادن به شایعات دوری کنند و اخبار را تنها از رسانه‌های رسمی و بیانیه‌های نیروی پدافند دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه ایران کشور قدرتمند و مقتدری است و با شیطنت‌های این‌چنین دچار مساله نخواهد شد، اظهار داشت: هم‌اکنون کشور در وضعیت عادی قرار دارد و حتی پروازها از ساعت ۹ صبح به روال عادی خود بازگشته است.

مهاجرانی ضمن تقدیر از اقتدار و هوشیاری نیروی پدافند هوایی کشورمان، افزود: باید به قدرت و اقتدار جوانان این مرز و بوم آفرین گفت که با اقدامات خود غرور ملی ایرانیان را احیا کردند.

 

اقدام شب گذشته رژیم صهیونیستی صرفا یک حرکت تاکتیکی برای اعاده حیثیت بود

همچنین یک عضو هیات رئیسه مجلس دهم، تاکید کرد: از نگاه بنده اقدام تنش زای شب گذشته رژیم صهیونیستی صرفا یک حرکت تاکتیکی برای اعاده حیثیت از دست رفته این رژیم بود که با اقتدار پدافند هوایی کشور خدشه‌ای به آرامش مردم وارد نشد.

محمدعلی وکیلی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اقتدار پدافند هوایی کشور در مقابله با اقدام تنش زای شب گذشته رژیم صهیونیستی، بیان کرد: از قبل نیز مشخص بود که این حمله فاقد شاخص‌های عملیاتی خواهد بود و صرفا یک حرکت تاکتیکی برای اعاده حیثیت این رژیم بود. به عبارت دیگر حمله کوچک با سر و صدای بزرگ بود. رژیم صهیونیستی این استراتژی را پیش گرفت. واکنشی که پدافند هوایی ما داشت نیز نشان داد که خوشبختانه ما از آمادگی لازم برخوردار هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: روایتی هم که ساخته می شود باید مطابق واقعیت باشد. این رژیم توانایی رویارویی مستقیم با جمهوری اسلامی ایران را ندارد. آنچه که اتفاق افتاده است مجموعه ای از همکاری ها بعضا در منطقه و با حمایت آمریکا و انگلیس بود که این اقدام کوچک رقم خورد. از نگاه بنده نیز این عملیات نهایت اقدام در توان این رژیم بود. اکنون مدیریت بر بازار و آرامش روانی جامعه حائز اهمیت است. مردم ما اکنون آنقدر آرامش دارند که برخی از کاربران عرب در فضای مجازی تحلیل جالبی نسبت به واکنش مردم ایران داشتند. در حالی که مردم اسرائیل بی تاب شده و به خاطر انجام عملیات خود نخوابیدند، اما مردم تهران کاملا در آرامش و در خواب بودند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: بخش عمده ای از مردم از طریق خبر متوجه حمله اسرائیل شدند. این نشان می دهد که این عملیات با اینکه انجام هم نمی شد، فرقی نمی کرد. آنچه که مهم است این بوده که پس لرزه های این عملیات جزئی نباید بر روی بازار ایران و معیشت مردم اثر بگذارد. مدیریت بر بازار کار دولت است. البته هوشیاری مردم بسیار می‌تواند کار ساز باشد. بخشی از مردم که امروز صبح از خواب بیدار شده و متوجه این اقدام رژیم صهیونیستی شدند، در عصبانیت هستند. طبیعتا بخشی از این بغص و تعصب و غیرت را مردم باید در کمک به آرامش بازار نشان دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: از نگاه بنده اساس هدف این رژیم این بوده که قوام جمعی مردم ایران را مخدوش کرده و آرامش عمومی جامعه را هدف قرار داده است. این رژیم ناتوان از این است که در فضای نظامی با ما روبه رو شود. هدف این رژیم مخدوش کردن فضای روانی جامعه است.

 

رژیم صهیونیستی بداند ایران در زمینه نظامی از او برتر است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی نشان داد تهدیدات آن در هدف قرار دادن نقاط حساس و تاثیرگذار کشورمان دروغی بیش نبود.

علی اصغر نخعی‌راد، درباره عملیات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران در گفتگویی عنوان کرد:‌ همان طور که پیش بینی می‌کردیم تهدیدات رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن نقاط حساس و تاثیرگذار کشورمان دروغی بیش نبود. در حقیقت حمله ناموفق و محدود این رژیم نشان داد که جرأت انجام یک کار اساسی را ندارد.

این عضو کمیسیون امورداخلیکشوروشوراهایمجلسشورایاسلامیادامهداد: اماجمهوریاسلامیقطعاحقپاسخمشروعومتقابلرابرایخودقائلخواهدشدوچهبساازحملهناموفقاسرائیلخوشحالهمشدیمچونباردیگرمی‌توانیم ضرب شست خودمان را به این رژیم جعلی نشان دهیم تا متوجه شود با چه نظام مقتدری رو به روست و عملیات بعدی خودمان را گسترده تر و مخرب تر انجام دهیم.

نخعی راد تاکید کرد: رژیم صهیونیستی سال‌هاست که با زورگویی و اعمال جنایات علیه مردم مظلوم غزه و لبنان، قدرت نمایی می‌کند اما این رژیم جعلی باید بداند که جمهوری اسلامی ایران در زمینه نظامی و دیگر موارد نسبت به آن برتری کامل دارد و کوچکترین حمله و تجاوزی از سوی اسرائیل به خاک ایران بدون پاسخ نخواهد ماند.

 

بر هم زنندگان آسایش و امنیت کشور را تنبیه می‌کنیم

همچنین یکی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اسرائیل باید بفهمد که ما کسی را که بخواهد امنیت و آسایش ما را بر هم بزند، تنبیه می‌کنیم.

موسی غضنفرآبادی، نماینده مردم بم و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونسیتی علیه جمهوری اسلامی ایران طی ساعات بامدادی روز شنبه تصریح کرد: اسرائیل باید بفهمد که ما کسی را که بخواهد امنیت و آسایش ما را بر هم بزند، تنبیه می‌کنیم.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونسیتی باید حتماً متوجه شود که نباید با ایران چنین برخوردی کند؛ باید به گونه‌ای پاسخ اسرائیل را بدهیم که ماشین جنگی او متوقف شود و قدرت این ر اکه بخواهد به خاک ما تعرض کند نداشته باشد.

 

تعدی رژیم صهیونیستی به ایران حکایت از ترس و فرار آنها است

واکنش‌ها به قادامات رژیم صهیونیستی در شبکه‌های مجازی نیز شدت داشت. در این خصوص محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به حمله اسرائیل به ایران در پیامی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: تعدی رژیم صهیونیستی به ایران بیش از آنکه قدرت‌نمایی باشد، حکایت از ترس و فرار آنها داشت.

 

اقتدار ایران، دشمنان مام میهن را زبون و خوار می‌کند

همچنین معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به حوادث بامداد شنبه گفت: اقتدار ایران، دشمنان مام میهن را زبون و خوار می‌کند.

محمدرضا عارف در واکنش به حوادث بامداد روز گذشته با انتشار تصویری از پرچم ایران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: اقتدار ایران، دشمنان مام میهن را زبون و خوار می‌کند.

 

دشمن صهیونیستی ضعیف‌تر از آن است که به ایران بزرگ آسیب جدی بزند

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، در واکنش به اقدام تنش‌زای رژیم صهیونیستی در حمله به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام، نوشت: دشمن صهیونیستی مثل پول خُرد است فقط سر و صدا دارد اما ارزش و تأثیری ندارد. آنها ضعیف‌تر از آن هستند که به ایران بزرگ آسیب جدی بزنند.

 

شبه‌حمله رژیم جعلی شکست خورد

شهاب‌الدین طباطبایی،عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز به حمله اسرائیل به نقاطی از کشورمان واکنش نشان داد و در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شبه‌حمله رژیم جعلی با سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور شکست خورد. روایت‌های جعلی تروریست‌ها هم با یکپارچگی داخلی دفع شد. خلاصه خبرها تا این ساعت: دلار ریخت، بورس سبز شد…

 

رژیمصهیونیستی‏باهوشیاریپدافندهواییما،کارخاصینکرد

نماینده مردم تهران در مجلس نیز با اشاره به عملیات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و ناکامی در حمله به مراکز نظامی ایران، نوشت: رژیم صهیونیستی ‏با هوشیاری پدافند هوایی ما، کار خاصی نکرد.

مالک شریعتی در واکنش به حوادث بامداد روز گذشته در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: مقام معظم رهبری: نه تعلّل می‌کنیم، نه شتاب‌زده می‌شویم؛ آنچه منطقی، معقول و درست است، به نظر تصمیم‌گیران نظامی و سیاسی، در وقت خود، انجام می‌گیرد؛ کمااینکه انجام گرفت و در آینده هم اگر لازم شد، باز انجام خواهد گرفت.‏باهوشیاریپدافندهواییما،کارخاصینکردند؛امادستبهمهرههمحرکتاست.

 

 

 

 

500/

هدف اسرائیل، کشاندن منطقه به یک جنگ تمام عیار است

یک کارشناس سیاست خارجی می گوید: هدف اسرائیل از حمله به مراکز نظامی ایران، کشاندن کل منطقه به جنگ تمام عیار است.

به گزارش روزنامه «صبح امروز» و به نقل از خبرآنلاین؛ بامداد شنبه، اسرائیل به برخی اهداف نظامی در ایران حمله کرد. این رژیم به برخی از پایگاههای نظامی ایران واقع در تهران، خوزستان و ایلام حمله کرد و آنگونه که تا لحظه نگارش این خبر، خبررسانی شده، خسارات چندانی هم به بار نیاورده است.

با توجه به هشدارهای روزهای اخیر مقامات جمهوری اسلامی به اسرائیلی ها درباره هرگونه بروز خطا و اشتباه در حمله به ایران، آیا ایران باز هم پاسخ حمله اسرائیل را خواهد داد؟ این سوالی است که از عابد اکبری کارشناس سیاست خارجی پرسیدیم. او پاسخ ایران را حتمی و البته هوشمندانه دانست و در ادامه هم هدف اسرائیل از حمله بامداد امروز را کشاندن کل منطقه به جنگ تمام عیار می داند.مشروح این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

 

آقای اکبری! اسرائیل بامداد امروز و بعد از گذشت روزها از حمله موشکی ایران، به برخی از مراکز نظامی کشورمان حمله کرد. پیش بینی شما از واکنش ایران چیست؟ آیا باز هم شاهد پاسخ ایران به این اقدام صهیونیست ها خواهیم بود؟

جمهوری اسلامی ایران همانطور که پیش از این نیز بارها به صورت رسمی و از طریق مجاری دیپلماتیک اعلام کرده بود آماده پاسخ به هر گونه تعرض اسرائیل است و حق خود برای پاسخگویی به تعرض را محفوظ می‌داند. هر چند تردیدی در این امر وجود نخواهد داشت اما به نظر می رسد پاسخ جمهوری اسلامی ایران اینبار هم کاملا هوشمندانه بوده و اسراییل واکنش متناسبی را دریافت خواهد کرد.

 

در چند روز اخیر بارها از سامانه های دفاعی اسرائیل صحبت شد که با کمک و همکاری امریکا توانسته اند در منطقه برای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی مستقر شود. در این شرایط وضعیت پاسخ دهی ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟

توان دفاعی ایران امروز در شرایطی است که میزان آسیب وارد کردن به دشمن را خودش تعیین می‌کند و در صورتی که مقامات کشور بخواهند حملات گسترده‌تری علیه اسرائیل انجام دهند، توانایی نظامی آن فراهم است.

 

این حمله اسرائیل به ایران، چقدر ممکن است سطح تنش در منطقه را بالا ببرد؟ مخصوصا که واکنش سریع عربستان را هم شاهد بودیم؟

اقدامات ماجراجویانه و تروریستی اسرائیل طی ماه های اخیر زنگ خطری جدی را برای صلح و امنیت نظام بین المللی به صدا درآورده است. اقدامات تروریستی اسرائیل باید به صراحت توسط همه کشورها محکوم شود چرا که عدم کنترل این رژیم تنها به تشدید تنش و بی ثباتی منطقه خواهد انجامید. بنابراین باید آنها را وادار کرد تا چنین اقدامات تجاوزکارانه تروریستی در همه جا را متوقف کنند.

نهادهای بین المللی و بویژه شورای امنیت باید مسئولیت‌های خود را جدی بگیرند و برای توقف سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده و اقدامات غیرقانونی رژیم وظایف خود را انجام دهند. با اقدام اخیر رژیم صهیونیستی، هدف واقعی اسرائیل برای کشاندن کل منطقه به یک جنگ تمام عیار نمایان تر شده است و قبل از اینکه دیر شود باید جلوی ماجراجویی نظامی این رژیم جنایتکار گرفته شود.