1

تشکیل شورای راهبردی ملی با اتکا بر جامعه مدنی

فایل ویدئو

رئیس ستاد مردمی دکتر پزشکیان در خراسان رضوی گفت: «اعضای شورای راهبردی ستاد مردمی آقای دکتر پزشکیان در استان خراسان رضوی متشکل از رئیس ستاد مردمی، رئیس ستاد اصلاح طلبان، رئیس ستاد مشهد و نمایندگان کمیته های تخصصی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خواهند بود.»

به گزارش روزنامه «صبح امروز»؛ بحث‌ها پیرامون اعضای شورای راهبردی دولت چهاردهم کماکان ادامه دارد و بازار گمانه‌زنی‌ها داغ است. در این خصوص به گفتگویی مختصر اما جامع با علیرضا ارزانی ممقانی؛ رئیس ستاد مردمی دکتر پزشکیان در خراسان رضوی پرداختیم.

 

جناب ارزانی توضیحاتی را در خصوص تشکیل شورای راهبردی ملی بفرمائید؟

عرض سلام و ادب  خدمت بزرگ مردان و زنان خطه پر افتخار خراسان رضوی دارم که  در  ایام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با خردورزی و صداقت تمام از هیچ تلاشی فروگذار نبودند تا فردی شایسته و آگاه را از تبار دانش و مهر  برگزینند.

در راستای تدابیر ارزشمند و مشق شفافیت  آقای دکتر پزشکیان در خصوص تشکیل شورای راهبردی ملی و ارائه شاخص های ارزیابی قابل سنجش، ستاد مردمی ایشان در استان خراسان رضوی نیز بر  آنست که با اتکا بر جامعه مدنی و سرمایه های انسانی باتوجه به ظریف و پتانسیل های موجود در ستاد های مردمی، اقدام به تشکیل شورای راهبردی مردمی نماید.

این شورا به عنوان مرجع اصلی و معتبر مشورتی ستاد مردمی خراسان رضوی، در حوزه هایی که دارای پشتوانه انسانی و حمایت گروه های مختلف است، در قالب کمیته های تخصصی و مطابق با ساختار اعلامی کشور عمل خواهد کرد.

 

وظایف شورای راهبردی ملی شامل چه چیزهایی می‌شود؟

این شورا بر خود وظیفه می داند که تبیین و اعلام نقطه نظرات به مراجع ذیصلاح را  انجام دهد بنابراین از همه متخصصان و صاحب نظران در عرصه های مختلف دعوت می شود تا با توجه به شاخص های ارزیابی اعلام شده، انتظارات، آسیب شناسی وزارتخانه مرتبط و مقام عالی رتبه آن و  همچنین مصادیق پیشنهادی خود را تا تاریخ 1403.04.31 به نشانی ایمیل shora.rahbordi@mail.ir ارسال نمایند. این مطالب در کمیته های تخصصی مرتبط تجمیع و بومی سازی شده و در قالب یک بسته پیشنهادی واحد، به شورای راهبردی کشوری ارائه خواهد شد.

 

اعضای شورای راهبردی ستاد مردمی دکتر پزشکیان چه کسانی هستند؟

اعضای شورای راهبردی ستاد مردمی آقای دکتر پزشکیان در استان خراسان رضوی متشکل از رئیس ستاد مردمی، رئیس ستاد اصلاح طلبان، رئیس ستاد مشهد و نمایندگان کمیته های تخصصی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خواهند بود.

 

اگر توضیحات تکمیلی دارید بفرمائید؟

با اهتمام به فرمان رئیس جمهور محترم مبنی بر مشارکت جامعه مدنی و تصمیم گیری شفاف، این شورا در پی آن است که  برای نخستین بار نظرات تخصصی شهرستان های خراسان رضوی را نیز به عنوان بازوی فکری و هم افزایی در حوزه های مربوطه را دریافت و پس از بررسی در کارگروه تخصصی،به شکل سنجه های بومی به شورای راهبردی و سیاست گذاری جناب دکتر پزشکیان ارائه نماید.

امید که این مشارکت گسترده و تصمیم گیری کارشناسانه، به خیر و برکت و سربلندی میهن عزیزمان بینجامد.

چنان باد که: “چون نسیم صبحگاهی بر بوستان دل وزد”

برای دیدن ویدئو کلیک کنید: