1

ادغام برنامه طب ایرانی در نظام سلامت

ادغام برنامه طب ایرانی در نظام سلامت

به گزارش خبرنگار «صبح امروز» در نیشابور، مریم مردانی سرپرست گروه جوانی جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور،از ادغام طب ایرانی در نظام سلامت طبق دستورالعمل وزارت بهداشت خبرداد. وی افزود: علی‌رغم این که در سال‌های اخیر در کنترل بیماری‌های واگیر موفق بوده‌ایم، تغییر سبک زندگی، تغییر الگوی تغذیه‌ای، کم تحرکی و تغییر الگوی خواب موجب شده که بیماری‌های غیرواگیر و مرگ‌ومیر ناشی ازآن‌ها افزایش پیدا کند.

 

در ادامه مسئول اجرای برنامه گفت: افزایش دانش، اصلاح نگرش مورد نیاز برای داشتن شیوه زندگی سالم براساس آموزه های طب ایرانی از اهداف این برنامه است و این برنامه برای جمعیت بالای ۶ سال اجرا می شود.

 

مریم کلاهدوز با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری(مدظله) مبنی بر بازشناسی، تبیین، ترویج و نهادینه نمودن طب سنتی و اصلاح سبک زندگی و تغذیه مردم توسط وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه شامل آموزش به تمام رده‌های پیش‌بینی شده از سطح مراقبین سلامت در پایگاه‌های بهداشتی و بهورزان در خانه‌های بهداشت تا کارشناسان مراکز خدمات جامع سلامت و پزشکان مراکز است که تا پایان سال باید انجام شود.

 

وی با اشاره به تاکید سازمان جهانی بهداشت به کاربرد گسترده گرایش مردم به طب های سنتی و مکمل در دنیا در حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری، سهولت دسترسی و کاهش هزینه ها افزود: اجرای این برنامه در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به صورت حضوری و غیرحضوری تا پایان سال ارائه می‌شود و از ابتدای سال آینده مرحله اجرایی برنامه آغاز می شود.

? مسعود میرادی: روزنامه‌نگار