1

احسان ارکانی: این نرخ، تخلف آشکار وزارت نفت است

 

احسان ارکانی؛ تخلف وزارت نفت و شرکت ملی پخش در نرخ گذاری گاز کوره‌ها

با توجه به افزایش نرخ گاز کوره‌های آجرپزی و ادعای محمد تقی دیندار، رئیس اداره گاز نیشابور، مبنی بر اینکه این افزایش گاز طبق بخشنامه‌ وزارت نفت صورت گرفته است و باید این قبوض پرداخت گردد.

خبرنگار «صبح امروز» به سراغ نمایندگان مجلس رفت تا از کم و کیف قانونی بودن این بخشنامه جویا شود.

احسان ارکانی، نماینده نیشابور به خبرنگار ما گفت: این نرخی که اداره گاز از کوره‌دارها اعلام کرده است، یک تخلف کاملاً آشکار است که توسط وزارت نفت و شرکت ملی پخش انجام شده است.

وی افزود: مصوبه‌ای که در مجلس تصویب شد این بود که صنایع ۱۰ درصد ما به التفاوت نرخ گاز محاسبه شود و در همان جا تاکید شد که این مصوب هیچ ارتباطی با کوره‌های آجرپزی ندارد، زیرا اساساً این کوره‌ها متفاوت از صنایع هستند.

ارکانی اذعان داشت: با توجه به تاکید مجلس تا الان نیز اقدامی نشده بود، اما بصورت ناگهانی در هفته گذشته مطلع شدیم  برای کوره‌های آجرپزی این نرخ را اعمال کرده‌اند که با این نرخ جدید، فعالیت کوره‌ها امکان‌پذیر نیست و قطعاً زیان آور خواهد بود ‌

نماینده مردم افزود: با توجه به اینکه این اتفاق به تازگی رخ داده است مجلس حتماً به صورت جدی ورود خواهد کرد. با پیگیری کمیسیون انرژی و نمایندگان مجلس, شرکت ملی گاز را وادار می‌کنیم نرخ را مجدداً اصلاح کند.