1

دوره تغییرات کنکور ۱۴۰۲ و تاثیر آن بر آموزش متوسطه دوره دوم

 

موضوع «تغییرات کنکور ۱۴۰۲ و تاثیر آن بر آموزش متوسطه دوره دوم» عنوان دوره ضمن خدمتی است که برای اولین بار توسط اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای مدیران مدارس دولتی و غیر دولتی متوسطه دوم برگزار می‌شود.

به گزارش روزنامه «صبح امروز» سالانه با برگزاری کنکور سراسری افراد زیادی برای قبولی در رشته‌ها و دانشگاه‌های برتر کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در این میان سازمان سنجش و نهادهای مرتبط نیز با برگزاری کنکور همواره به دنبال راه‌هایی هستند که پذیرش دانشجو به شیوه عادلانه‌تر و دقیق‌تری انجام شود.

در این راستا نیز پس از بررسی‌های مستمر، کنکور 1402 دستخوش تغییرات اساسی همچون حذف دروس عمومی، تاثیر قطعی سوابق تحصیلی، حذف زیرگروه ها و… شده است که بدون تردید تاثیر به سزایی بر نحوه آموزش متوسطه دوره دوم و ماحصل آن دارد.

به همین جهت و در راستای ارتقای نظام آموزشی، اداره مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش خراسان رضوی، برای اولین بار دوره ضمن خدمت با موضوع بسیار حساس و مهم «تغییرات کنکور ۱۴۰۲ و تاثیر آن بر اموزش متوسطه دوره دوم» را برای مدیران مدارس دولتی و غیر دولتی برگزار می‌کند.