1

تئاتر در اختیار خوانندگان!

مهدی یغمایی، رضا بهرام، حمید حامی و امیر عظیمی خواننده پاپ و سینا ساعی خواننده رپ جزو 5چهره موسیقی کشور هستند که نام آنها را در «کنسرت نمایش»ها می‌شنویم. واژه نسبتا جدیدالورودی به عرصه هنر بینابینی تئاتر و موسیقی!
به گزارش روزنامه «صبح امروز» و به نقل از خبرآنلاین، در سال‌های گذشته که تئاترها و کنسرت‌ها به دلیل کرونا تعطیل بود؛ اما پیش از آن و هنگام اجرای نمایش‌هایی چون «الیور توئیست» و «مری پاپینز» نام «کنسرت نمایش» را شنیده بودیم. کلیدواژه‌ کم‌وبیش نامفهوم و شاید هم نامتعارفی که موجب بروز تعارضات فراوانی در بین اهالی هنر به‌ویژه موسیقی و تئاتر شده و هر یک از اهالی موسیقی و تئاتر، تعریف کاملاً متفاوتی از این واژه ارائه می‌دهند.
در حال حاضر دو کنسرت نمایش «دیو و دلبر» و «سی‌صد» روی صحنه است و به نظر می‌رسد که همین کنسرت نمایش‌ها باعث شده تا مسیر خواننده‌ها بیش‌ازپیش به سمت تئاتر کشیده شود چرا که در سه نمایش «لکانطه»، «پلاس پلاس به توان ۲» و «عاشقانه»، مهدی یغمایی، سینا ساعی و امیر عظیمی ایفای نقش کرده‌اند. این خواننده‌ها پیش از این هم روی صحنه تئاتر رفته بودند اما هم‌زمانی حضور آن‌ها روی صحنه باعث شد تا نگاهی به آثارشان بیندازیم.
مهدی یغمایی و کنسرت نمایش «لُکانطه»
کنسرت تئاتر «لکانطه» با کارگردانی مشترک ساقی عطایی و علی اصغری که پیرو شکایت مدیر یک رستوران با نام مشابه از «کافه لقانطه» به «لکانطه» تغییر نام داد، باقیمت بلیت ۸۰ تا ۱۸۰ هزار تومان روی صحنه می‌رود.
‌در این نمایش که تهیه‌کننده آن حمیدرضا علی‌نژاد و مجری طرح آن را نورالدین حیدری ماهر بر عهده دارد، امیر غفارمنش، مهدی یغمایی، فرزاد حسنی، حسین پورکریمی، فرنوش نیک‌اندیش و آذین رئوف ایفای نقش می‌کنند. همچنین مهدی یغمایی در این نمایش در نقش خواننده ایفای نقش می‌کند و به‌صورت زنده برای مخاطبان اجرا دارد.
داستان این نمایش سرگذشت شش دوست صمیمی را از سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷ روایت می‌کند که سرنوشت آن‌ها با سیاست و عشق و سینما گره خورده است.
در این نمایش مهدی یغمایی، خواننده موسیقی پاپ هم به‌عنوان خواننده و بازیگر حضور دارد.
هزینه ۷۰۰ هزارتومانی برای دیدن رضا بهرام در تئاتر
یکی از کنسرت نمایش‌هایی که این روزها سروصدای زیادی به پا کرده، نمایش «سی‌صد» به کارگردانی امیر جدیدی و بر اساس طرحی از سهراب پورناظری است که طناز طباطبایی، مهران غفوریان، امیر جدیدی از بازیگران آن هستند و رضا بهرام، خواننده موسیقی پاپ به‌عنوان خواننده این اثر حضور دارد، در سری قبلی این کنسرت نمایش که «سی» نام داشت و طرح آن هم از سهراب پورناظری بود، همایون شجریان بخش موسیقی را بر عهده داشت.
قیمت بلیت‌ این اثر فرهنگی که در مجموعه کاخ سعدآباد روی صحنه می‌رود، از ۷۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۶۹۵ هزار تومان ادامه دارد و تعدد بازیگران و چهره بودن آن‌ها یکی از دلایل قیمت بالای این بلیت‌ها است.
«پلاس پلاس به توان ۲» سینا ساعی
نمایش «پلاس پلاس به توان ۲» درباره راجر، گوینده و مالک یک شبکه رادیویی است که در مسیر زندگی خود در مقابل تلویزیون و شبکه‌های مدرن دچار مشکلاتی شده و می‌خواهد در مقابل آن‌ها قد علم کند؛ او در این راه دچار چالش‌های مختلفی شده و تنها همراهش در این مسیر، ایگور نوازنده و خواننده استودیوی اوست و…
سینا ‌شفیعی نویسنده و نیما ‌شعبان ‌نژاد و سعید دشتی کارگردان این کار هستند. شعبان ‌نژاد همچنین همراه با سینا ساعی کار بازیگری این مجموعه را انجام می‌دهد و صدای امیر جعفری نیز در این نمایش شنیده می‌شود.
سینا ساعی خواننده رپی است که پیش از این هم در نمایش‌هایی مانند «هملت» ایفای نقش کرده اما بیش‌تر مخاطبان با صدای او بیش از اجرایش آشنایی دارند.
قیمت بلیت این نمایش هم از ۱۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۱۳۰ هزار تومان ادامه دارد.
حمید حامی و عشقی که از دیو بودنش گرفت
کنسرت نمایش «دیو و دلبر» که این روزها در تالار وحدت روی صحنه می‌رود، اقتباسی از همان داستان معروف بل است، دختری که اسیر چنگال دیو شده و بعد از مدتی عاشق او می‌شود. حمید حامی، خواننده پاپ که دیو این نمایش است، با صدایش این نمایش موزیکال را پیش می‌برد.
ماهان حیدری کارگردان و نویسنده این کار است و حمید ‌حامی، بهزاد عمرانی، آرش نعیمیان، خسرو ‌پسیانی، فرشته رضازاده، سینا ساعتیان، طلا ‌گل‌کار ‌تهرانی، تارا گراگوری مالخاصیان، دیبا پورعزیزی، امیرحسین اسفندیاری، درسا پنجه‌بند، نهال سرخابی، سانیا مسعودی، سارا ‌پارسایی از بازیگران و خوانندگان این اثر هستند که قیمتش از ۶۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۲۸۰ هزار تومان هم ادامه داد.
امیر عظیمی از مجوز کنسرت تا صحنه تئاتر
امیر عظیمی، خواننده موسیقی پاپ که پس از ۱۳ سال کار، تابستان سال گذشته توانست مجوز فعالیت رسمی بگیرد، نخستین کنسرت خود را در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی، سال ۱۴۰۰ پیش روی مخاطبان برد و حالا امسال هم در نمایش «عاشقانه‌ها» از هنر بازیگری و خوانندگی‌اش استفاده می‌کند. محمد ‌چرم‌شیر نویسنده این اثر است و بهمن ‌عباسپور طراح و کارگردان این نمایش. امیر عظیمی، حمیدرضا ترکاشوند، سیما ‌تیرانداز، شقایق ‌فراهانی و ژاله ‌صامتی از بازیگران این نمایش هستند.
البته امیر عظیمی تنها خواننده این اثر نیست و حمیدرضا ترکاشوند هم در کنار او صدایش را به گوش مخاطبان می‌رساند.
قیمت این نمایش از ۹۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۲۰۰ هزار تومان ادامه دارد.
در پایان
در انتها بد نیست اشاره کنیم که با یک حساب سرانگشتی گران‌ترین نمایش برای رضا بهرام است و ارزان‌ترین آن به سینا ساعی تعلق دارد.