1

ششمین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در خراسان رضوی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور اعلام کرد: برش اسـتانی نقشه مهندسی فرهنگی براسـاس اولویت‌هـای فرهنگـی هر اسـتان آغاز شـده اسـت.

به گزارش صبح امروز و به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ، دکتر سعیدرضا عاملی با بیان این مطلب در مراسم رونمایی از برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : برش اسـتانی نقشه مهندسی فرهنگی بـه همت شـورای عالی انقلاب فرهنگـی و همـکاری متولیان و فعـالان فرهنگـی هر اسـتان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: امروز ۹۵ درصد مردم جامعه ایران، مصرف کننده اینترنت و کاربر فضای مجازی هستند و ضرورت دارد ما با برنامه‌ای موثر، به بهترین نحو از آن استفاده کنیم
این مسئول در ادامه به بازی‌های موجود در فضای مجازی هم اشاره کرد و گفت: امروز ۳۲ میلیون از جوانان کشور ما در طول روز از این بازی‌ها استفاده می‌کنند؛ لذا باید این بازی‌ها را به سمت درست هدایت کنیم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در ادامه مهمترین مسئله برای سند مهندسی فرهنگی کشور را اجرایی کردن و عمل کردن به مفاد آن دانست و گفت: سند مهندسی فرهنگی باید همه اجزا را در خود به درستی جای دهد، ولی اجرای درست اجزای این سند، انگیزه‌ای سلیمانی وار می‌خواهد.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: نقشه مهندسی فرهنگی در استان‌ها این خاصیت را دارد که به مسائل فرهنگی جهت می‌دهد.
آیت الله علم الهدی افزود: مشهد به لحاظ وجود بارگاه منور امام رضا (ع)، یک امتیاز فرهنگی ویژه دارد که در هیچ شهر و منطقه‌ای در کشور، مانند آن نیست.
وی ادامه داد: در خراسان رضوی، تشکل‌های زیادی فعال است که اغلب فرهنگی هستند، اما مشکل آنان این است که جهت فرهنگی ندارند و باید با این سند مهندسی فرهنگی، به آن‌ها جهت داد.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در این استان به موضوع شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی، به خوبی پرداخته نمی‌شود، تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی در خراسان رضوی از انسجام برخوردار نیست و باید در این تحولات فرهنگی، به آن هم توجه ویژه‌ای شود.
امام جمعه مشهد یکی دیگر از موضوعات فرهنگی مهم در استان را موضوع عفاف و حجاب ذکر کرد و گفت: باید با اهتمام همه مسئولان توجه ویژه‌ای به این مبحث شود.