1

خسارت ۲۳ هزار میلیاردی صنعت هتلداری ایران از کرونا

رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران ایران گفت: از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تاکنون صنعت هتل‌داری کشور بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان از کرونا ضرر و زیان مالی دیده است.
به گزارش صبح امروز جمشید حمزه‌زاده در مجمع عمومی جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی اظهار کرد: از سال ۹۸ که پاندمی کرونا تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی را تحت تاثیر قرار داد، به دلیل ضرر و زیان مالی بسیاری از هتل‌ها مجبور شدند تعطیل یا نیروهای خود را تعدیل کنند.
وی با اشاره به پیگیری‌های جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران برای رفع مشکلات هتلداران گفت: تغییر تعرفه گاز مصرفی هتل‌ها و استفاده از معافیت هتل‌ها در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده پیگیری شده و کاهش سهم بیمه کارفرما از دیگر موضوعاتی است که باید پیگیری شود.
رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران ایران دریافت هزینه هتل براساس ارز را از دیگر موارد ضروری عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر یک تبعه خارجی با هزینه‌ای که در کشور خود یک آب معدنی می‌خرد، می‌تواند یک شبانه‌روز در هتل‌های ایران اقامت داشته باشد.
وی به سهم جامعه حرفه‌ای هتل‌داران خراسان رضوی در جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به تعدد هتل‌های خراسان رضوی به ویژه در مشهد تغییراتی در اساسنامه جامعه حرفه‌ای ایران صورت گرفت که متناسب با ظرفیت‌های اقامت در خراسان رضوی نفرات این استان به سه نفر افزایش یافته است.
همچنین سید جواد موسوی، مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، در این مراسم گفت: انسجام و همبستگی هتلداران خراسان رضوی باعث شده ارائه خدمات به زائران و مسافران در این استان یک سر و گردن بالاتر از سایر استان‌های کشور باشد.
وی ادامه داد: هتل‌داران همیشه پرچمدار خدمت به زائران بوده‌اند و بهترین شرایط را برای میزبانی از زائران فراهم کرده‌اند. برای استفاده از ظرفیت خالی هتل‌ها جامعه حرفه‌ای هتل‌داران ایران زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده‌ و همیشه با ما همگام و همراه بوده‌اند.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان رضوی با بیان اینکه رشد اقتصادی مشهد ناشی از گردشگری است، ادامه داد: طی ۲ سال اخیر اشتغال و سرمایه‌های انسانی صنعت گردشگری و هتل‌داری آسیب دیده است و باید با کمک هتل‌داران دوباره شاهد رونق میزبانی از زائران در هتل‌ها باشیم و گام‌های موثری را برداریم.
در ادامه انتخابات هیات مدیره جامعه حرفه‌ای هتل‌داران خراسان رضوی با حضور ۱۰۵ عضو برگزار شد.
در این دوره احمد ارفع رحیمیان، محمدامین امیران، عباس باقرزاده صفاریان، محمدعلی تابعی، محمدرضا توکلی زاده، محسن جاویدی حمیدی، سیدمحمد حسینی، ابوالقاسم سراجی، امیر سزاوار، حسن طالعی‌فاز، فریدالدین عطار، محمود مادرشاهیان و محمدتقی مجاور زرگر برای هیات مدیره جامعه حرفه‌ای هتل‌داران خراسان رضوی نامزد شده بودند.
همچنین آرش اسدی، وحید جواهری، محمدحسین رستگار مقدم گوهری، علیرضا روبندفروش، ناصر عابدین‌زاده، جعفر عرفانیان طالعی نوغان، حسین مرادی و سید محمدرضا وزیرپور یزدی برای بازرسان هیات مدیره کاندیدا شده بوند.
در ادامه مجمع عمومی جامعه حرفه‌ای هتل‌داران خراسان رضوی با حضور هتل‌داران استان برگزار و صورت‌های مالی، حق عضویت‌ها و بودجه پیشنهادی به تصویب رسید.
همچنین انتخابات هیات مدیره و بازرسان برگزار شد که پس از شمارش آرا توسط اعضای هیات رئیسه مجمع و ناظران عباس باقرزاده صفاریان، محمدرضا توکلی‌زاده، امیر سزاوار، محمد تقی مجاور زرگر، سیدمحمد حسینی، محمود مادرشاهیان و احمد ارفع رحیمیان به ترتیب با بیشترین آرا به عنوان عضو اصلی هیات مدیره و فریدالدین عطار و حسن طالعی‌فاز به عنوان عضو علی‌البدل هیات مدیره جامعه حرفه‌ای هتل‌داران خراسان رضوی انتخاب شدند.
در این انتخابات به ترتیب آرا سیدمحمدرضا وزیرپور و جعفر عرفانیان طالعی به عنوان بازرسان اصلی و محمدحسین رستگار مقدم گوهری به عنوان بازرس علی‌البدل نیز انتخاب شدند.