1

بورسیه ۴ میلیون دلاری برای نابغه ۱۸ ساله

یک دانش‌آموز ۱۸ ساله موفق شده است تا پذیرش ۲۷ دانشگاه را دریافت کند و پیشنهاد بورسیه تا چهار میلیون دلار را داشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، “جاناتان واکر”(Jonathan Walker)، دانش‌آموز مقطع دبیرستان در پاناما سیتی، پس از درخواست دادن و دریافت پذیرش در ۲۷ دانشگاه، آینده درخشانی پیش رو دارد.

در میان ۲۷ دانشگاهی که او را پذیرفته‌اند، نام موسسات مجموعه “آیوی لیگ”(Ivy League) مانند ییل، هاروارد استنفورد و موسسه فناوری ماساچوست به چشم می‌خورد. پیشنهادهای بورس تحصیلی او در مجموع به بیش از چهار میلیون دلار می‌رسد.

واکر، دوره‌های سطح کالج را در دوران راهنمایی و دبیرستان خود گذرانده است. این دوره‌ها، برنامه درسی همه رشته‌ها را پوشش می‌دهند و به دانش‌آموزانی که چندین ارزیابی را پشت سر می‌گذارند، امتیازات کالج را اعطا می‌کنند. واکر پس از سال‌ها تلاش، فقط برای مدارسی درخواست داد که می‌توانست در آنها واقعا شاد باشد.

واکر ۱۸ ساله گفت: تعجب کردم که دیدم آنها به حضور من علاقمند هستند، می‌خواهند من در موسسه آنها شرکت کنم و به من پیشنهاد پذیرش می‌دهند. این تعجب در اثر هیجان بود.

علاوه بر این، واکر چندین استعداد دارد. او از ورزش لذت می‌برد، عضو تیم فوتبال مدرسه است و علاوه بر فعالیت‌های فوق برنامه و حفظ زندگی اجتماعی، یک مخترع درخشان نیز هست.

واکر در مصاحبه‌ای گفت که می‌خواهد به مردم کمک کند زیرا همیشه به ایجاد فناوری‌هایی تمایل داشته است که بتوانند به افراد نیازمند کمک کنند. او همراه با یک شریک در حال کار کردن روی یک دستگاه مچی است که به ناشنوایان و نابینایان کمک می‌کند تا بهتر با مردم ارتباط برقرار کنند. این فناوری در حال حاضر در مرحله ثبت اختراع است.

همچنین، واکر در مصاحبه خود گفت که پیشتر دستگاهی ساخته است که به مردم کمک می‌کند تا داروهای تجویز شده خود را به یاد داشته باشند.

واکر به احتمال زیاد برای تصمیم‌گیری در مورد این که کدام مدرسه را برای تحصیل انتخاب کند، مشکل خواهد داشت زیرا او تقریبا ۳۰ گزینه جایگزین دارد. با وجود این، واکر امیدوار است که بتواند مهندسی را دنبال کند. وقتی از واکر پرسیدند که رمز موفقیت او چیست، از خانواده حامی خود نام برد که تأثیر بسزایی در برافروختن آتش کنجکاوی در او داشتند.

وی افزود: من راهی پیدا کردم تا آن کنجکاوی را به علم هدایت کنم و به زودی آن را در مهندسی شکوفا خواهم کرد. من یاد گرفتم که می‌توانم از مهندسی برای کمک کردن به مردم استفاده کنم. بنابراین، من به ابداع دستگاه‌هایی علاقمند شدم که می‌توانند به جوامع محروم و افرادی که مشکلات دشواری را پشت سر می‌گذارند، کمک کنند.

واکر بیشتر به مهندسی و کارآفرینی علاقمند است و آرزو دارد یک مسیر غیرانتفاعی را طی کند و دستگاه‌هایی بسازد که بتوانند به مردم کمک کنند. واکر گفت: در هر حال، من همچنان در حال بررسی رشته مورد علاقه خود هستم زیرا علایق متفاوتی دارم.

توصیه واکر به دانشجویان متقاضی ورود به دانشگاه این است که علاقمند به تحصیل باشند و سخت تلاش کنند. واکر اکنون از استرس درخواست دادن برای دانشگاه‌ها رها شده و چالش بعدی این است که کدام یک را انتخاب کند.