1

پیام‌های بیانیه 277 سازمان حقوق بشری درباره رژیم صهیونیستی

گزارش عفو بین‌الملل و نهادهای حقوق بشری خود سندی بر دفاع مشروع ملت فلسطین و مقاومت منطقه در مقابله با رژیمی است که جز نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت کارکرد دیگری ندارد.

در اقدامی تامل برانگیز ۲۷۷ شبکه و سازمان حقوق بشری و مدنی از ۱۶ کشور عربی و ۶ کشور اروپایی و آمریکای لاتین با امضای بیانیه‌ای بر آنچه که هفته گذشته در گزارش سازمان عفو بین‌المللی درباره آپارتاید رژیم صهیونیستی ذکر شده، تأکید کردند.

امضاکنندگان در ادامه این بیانیه محاکمه مقامات صهیونیستی که در جنایات نسل‌کشی، جنگ و تبعیض نژادی نقش داشته‌اند را خواستار شدند. همچنین بر ضرورت پاسخگو کردن مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص ارتکاب جنایات آپارتاید علیه فلسطینی‌ها از طریق اعمال تحریم‌های هدفمند مانند ممنوع کردن سفر، مسدود کردن دارایی عاملان جنایت‌ها، اعمال تحریم تسلیحاتی علیه این رژیم و نیز درخواست از دادستان دادگاه جنایات کیفری برای گنجاندن جنایات آپارتاید در تحقیقات خود درباره فلسطین تأکید شد. امضاکنندگان در ادامه حمایت خود را از سازمان‌های فلسطینی که به مستند کردن تخلفات رژیم صهیونیستی و مصادیق تبعیض نژادی می‌پردازد و نیز جنبش تحریم اسرائیل «BDS» اعلام کردند.

گزارش عفو بین‌الملل و بیانیه مذکور درباره ماهیت آپارتاید رژیم صهیونیستی دارای پیام‌ها و نکات مهمی است که لازم است به آن توجه شود.

نخست آنکه انتشار این گزارش‌ها از سوی نهادهایی که برای بیان حقایق تحت فشار شدید قدرتهای حامی رژیم صهیونیستی هستند نشان می دهد که سطح و عمق جنایات این رژیم به جائی رسیده که حتی حامیان این رژیم نیز توان دفاع از آن را ندارند. علاوه بر این گزارش فوق سندی روشن بر حقانیت دفاع مشروع ملت فلسطین و مقاومت منطقه در مقابله با رژیمی است که جز نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت کارکرد دیگری ندارد.

دوم آنکه اقدامات نهادهای حقوق بشری و استقبال جهانی از این اقدامات، بیانگر واهی بودن ادعای سران رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی مبنی بر معرفی ایران و جبهه مقاومت به عنوان تنها دشمنان رژیم صهیونیستی است. حقیقتی که نمود عینی آن را می‌توان در برگزاری جهانی روز قدس مشاهده کرد که حتی در قلب آمریکا و اروپا در ابعاد قابل توجه‌ای برگزار می‌شود.

سوم آنکه گزارش‌ عفو بین الملل و نهادهای حقوق بشری همچنین ادعانامه ای بر علیه کشورهایی است که با ادعای دفاع ازحقوق بشر،نه تنها برای مقابله با آپارتاید رژیم صهیونیستی اقدامی صورت نداده‌اند بلکه با حمایت از این رژیم خونخوار عملا شریک جرم این رژیم هستند. آن می‌پردازند. حمایت‌هایی که صرفا به دادن سلاح‌های کشتار جمعی و تسلیح این رژیم برای کشتار و اشغالگری علیه ملت فلسطین و در سال‌های اخیر سوریه خلاصه نمی‌شود و دامنه آن به عرصه حمایت های حقوقی و سیاسی در مجامع بین المللی نیز رسیده است.

موضوع بسیار مهمی که جا دارد به بهانه انتشار این گزارش‌های به آن اشاره شود رویکرد خیانت بار برخی کشورهای عربی و پیشقدم شدن انها در ایجاد رابطه با رژیم صهیونیستی است. کشورهایی مانند بحرین، امارات و مغرب که روابط با این رژیم آپارتایدی را افتخار خود عنوان کرده و حتی میزبان مقامات این رژیم شده‌اند به طورقطع مخاطب گزارش عفو بین الملل هستند. ایجاد رخنه در صف جهان اسلام در دفاع از ارمان فلسطین و حمایت از مردم قهرمان و مظلوم آن بسیار خسارت بارتر از پشتیبانی کشورهای غربی از این غده سرطانی است.

افزایش جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم فلسطین موجب اعتراض روز افزون مراجع بین المللی و آزادگان جهان نسبت به این رژیم کودک کش شده و  پژواک صدای تظلم خواهی زنان و کودکان فلسطینی را بیش از گذشته در جهان طنین انداز کرده است.کشورهایی که با بهانه های مختلف شریک جرم رژیم سفاک صهیونیستی شده اند بویژه آن گروه که از صف جهان اسلام به اردوگاه دشمنان مسلمانان گام نهاده اند دیر یا زود با عواقب این انتخاب غیر انسانی مواجه خواهند شد و در دادگاه افکار عمومی باید پاسخگوی شراکت خود در جنایات صهیونیست‌ها باشند.