1

بازهم پای یک فایل در میان است

اخیرا یک فایل صوتی منتسب به سردار محمدعلی جعفری فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فضای مجازی  منتشر شده است. پیگیری‌های خبرگزاری فارس از منابع آگاه اصالت این فایل صوتی را تایید می‌کند.

فارس نوشت: آنطور که از محتوای فایل پخش شده مشخص است، صادق ذوالقدرنیا معاطون پیشین اقتصادی سپاه در حال ارائه گزارشی از تخلف صورت گرفته در مجموعه ای به نام یاس به فرمانده سابق سپاه است.

این فایل ظاهرا دو سال قبل منتشر شده بود و اخیرا به صورت گسترده تر بازنشر شده است.

در بخشی از این فایل صوتی معاون اقتصادی وقت سپاه تخلف یکی از مدیران اقتصادی را گزارش می دهد.

در ادامه سردار جعفری می گوید: «اگر احساس کنم فردی در این ماجرا تخلفی کرده تا آخر پیگیری می کنم. حتی اگر نفع شخصی هم نداشته باشد اما برای عدم کنترل و عدم نظارت مبالغ حیف و میل شده باید جوابگو باشد.»

به پرونده تخلفات در «فایل صوتی» با قاطعیت رسیدگی شده است

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در همین رابطه با بیان این‌که اتهامات مربوط به تخلفات مطرح شده در فایل صوتی بررسی قضایی شده است، تاکید کرد: در بررسی قاطع و صریح به این پرونده برای تخلفاتی که رخ داده، حکم صادر و مشخص شده که بخشی زیادی از ادعاها نیز دروغ بوده و به همین دلیل حکم تبرئه صادر شده است.

مجتبی توانگر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فایل صوتی که اخیرا منتسب به یکی از جلسات فرماندهان نظامی منتشر شده است، گفت: اینکه در یک دستگاه تخلف رخ دهد مسئله عجیبی نیست اما مهم تر آن است که این تخلفات شناسایی شده و به آنها رسیدگی می شود و افراد متخلف مجازات می شوند.

پیگیری‌های یک خبرگزاری از منابع مطلع در خصوص فایل منتشر شده از دو تن از فرماندهان سابق سپاه پاسداران حاکی از صحت این فایل صوتی است

وی ادامه داد: حتی اگر تخلف اندک باشد در دستگاه های مختلف پذیرفته شده نیست و این تخلفات در بخش های نظارتی با صراحت رسیدگی شده است. البته ما از دشمن انتظار نداریم ابعاد دیگر این ماجرا یعنی رسیدگی به تخلف و مجازات مجرمان را برجسته کند چراکه دشمن به دنبال تخریب نهادهای مختلف از جمله سپاه پاسداران است که عملکرد آن ها منجر به تامین امنیت مردم ایران و منطقه و نابودی گروه های تروریستی وابسته به سعودی ها و آمریکا شده است.

توانگر خاطرنشان کرد: در ماجرای انتشار این فایل، نام افراد مختلف برده می شود که فرافکنی است و رسانه های معاند ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و امنیت مردم را هدف قرار داده اند. اینکه عده ای در داخل با هدف حمله به رئیس مجلس از این فایل صوتی استفاده می کنند، خواسته یا ناخواسته در حال تبلیغ علیه نظام بوده و پازل دشمنان علیه سپاه را تکمیل می کنند.

سردار جعفری و سخنگوی سپاه درباره فایل صوتی توضیح بدهند

محمدسعید احدیان دستیار رسانه ای محمدباقر قالیباف نیز به صوت پخش شده نظامی اخیر واکنش نشان داد.

 احدیان با انتشار سه توییت جداگانه در این باره نوشت:

«این صوت ادعاها و اتهامات زیادی درباره افراد مختلف مطرح کرده که سردار جعفری یاسخنگوی سپاه درباره نادرست بودن اتهامات قاعدتاً توضیح لازم را میدهند اماچون کمتر کسی کل فایل راگوش می کند، هدف شما و دیگران از اینکه میخواهید کل این فایل را به آقای قالیباف نسبت دهید، محل سوال جدی است»

«درباره هلدینگ یاس هم هرچه می گوییم بررسی شده و حکم اولیه صادر شده و هیچ موضوعی متوجه آقای قالیباف نیست، شما، دوستانتان و آمرانتان عامدانه نمی شنوید تا دروغ را واقعیت نشان دهید. از دستگاه قضایی می‌خواهم یکبار دیگر درباره آن اطلاع رسانی کنند. تا افکار عمومی روشن شود.»

«فایل صوتی مجموعه ای ادعا علیه بسیاری صحبت کرده که سردار جعفری و سخنگوی سپاه باید درباره آن توضیح دهند ، آنچه روشن است ادعاهای مطرح شده علیه آقای قالیباف در دادگاه بررسی شده و در نهایت در دادگاه دروغ بودن آنها روشن شده است.»