1

فصلی برای بازگشت

سرویس سیاسی

در هفته‌های گذشته صحبت برای تسهیل بازگشت ایرانیان خارج‌نشین داغ شده‌است و مسئولین با بیان اینکه باید از ظرفیت ‌هموطنانمان در هرکجای جهان برای ایجاد توسعه در کشور استفاده کنیم از ایجاد فضایی مثبت و ایمنبرای بازگشت این عزیزانبه کشور سخن به میان آورده‌اند.

از همین رو نیز روز گذشته یکی نماینده مجلس بیان کرد: کسانی که جرمی ندارند، مجازاتی برای آنها در نظر گرفته نشده است و صرفا براساس ذهنیت هایی از کشور خارج شدند می توانند به کشور برگردند.

علیرضا نظری، با اشاره به تاکید قوای قضاییه و مجریه برای تسهیل در بازگشت ایرانیان ساکن خارج کشور، گفت: جمعیت قابل ملاحظه ای از ایرانیان در سایر کشورها زندگی می کنند آنها به اشکال مختلف از کشور خارج شده اند و احساس می کنند که اگر برگردند مجازات خواهند شد که این تفکر خلاف منش جمهوری اسلامی است.

نظری: نظام کشور را متعلق همه ملت می داند، کسانی که جرمی ندارند، مجازاتی برای آنها در نظر گرفته نشده است و صرفا براساس ذهنیت هایی از کشور خارج شدند می توانند به کشور برگردند

نماینده مردم خمین در مجلس اظهار داشت: نظام کشور را متعلق همه ملت می داند، کسانی که جرمی ندارند، مجازاتی برای آنها در نظر گرفته نشده است و صرفا براساس ذهنیت هایی از کشور خارج شدند می توانند به کشور برگردند و در هر حال امکانی وجود دارد تا مشکلاتشان در داخل کشور حل و فصل است تا هم از ظرفیت کشور بهره مند شود و هم متقابلا برای کشور مفید باشند.

وی تاکید کرد: بازگشت سرمایه آنها می تواند به ایجاد اشتغال، رشد و توسعه کشور کمک کند، آنها نیز می توانند در سرزمینی که متعلق به خودشان است زندگی کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: دولت و قوه قضاییه ساز و کاری فراهم کردند که ایرانیان به کشور برگردند، این کار قطعا به لحاظ بین المللی برای جمهوری اسلامی مفید خواهد بود تبلیغات رسانه های بیگانه در بحث ایران هراسی را خنثی می کند و هموطنان می توانند به کشورشان رفت و آمد داشته باشند و سرمایه گذاری کنند کشور هم از این ظرفیت منتفع خواهد شد.

عزیزی: دولت و قوه قضاییه سیاست های خوبی برای بازگشت ایرانیان ساکن خارج اتخاذ کرده اند، مجلس از این سیاست ها استقبال کرده و تاکید داریم که باید زمینه برای بازگشت همراه با اعتماد ایرانیان فراهم شود

اعتماد ایرانیان خارج از کشور برای بازگشت به ایران جلب شود

همچنین نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: قوه قضاییه و دولت سیاست بازگشت ایرانیان خارج از کشور را با جدیت دنبال کنند.

ابراهیم عزیزی، با اشاره توجه دولت و قوه قضاییه برای بازگشت ایرانیان ساکن خارج، گفت: دولت و قوه قضاییه سیاست های خوبی برای بازگشت ایرانیان ساکن خارج اتخاذ کرده اند، مجلس از این سیاست ها استقبال کرده و تاکید داریم که باید زمینه برای بازگشت همراه با اعتماد ایرانیان فراهم شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: یکی از نیازهای جدی کشور این است که بستر را برای بازگشت آنها فراهم شود مخصوصا کسانی که تمایل به سرمایه گذاری در ایران دارند، باید شرایطی فراهم شود که بتوانند ظرفیت ها و قابلیت های خود را برای پیشرفت، توسعه ،عمران، رشد و بالندگی کشور به کار بگیرند.

وی تاکید کرد: ایرانیان خارج از کشور آمادگی دارند به ایران برگردند و برای بالندگی کشور گام بردارند، از این رو انتظار می رود که دولت و قوه قضاییه این سیاست خود را با جدیت دنبال کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: این کمیسیون نیز کمیته ای برای بررسی موضوعات مرتبط با بازگشت ایرانیان به کشور در نظر گرفته است که تلاش کنیم با برنامه منظم و کاربردی امکان برگشت بخش اعظمی از ایرانیان خارج از کشور که انگیزه و علاقه دارند در کشور سرمایه گذاری با افزایش اعتماد فراهم شود.