1

از رزیدنت اویل تا حلقه مرگ

شاید هیجان را بتوان به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل در جذابیت بازیهای رایانه‌ای نام برد، عاملی که با نزدیکی به واقعیت موجب افزایش طرفداران شده است و به عقیده کارشناسان این حوزه نمی‌توان جلوی پیشرفت جذب مخاطب و جذابیت این صنعت پر سود در جهان را گرفت.

به گزارش روزنامه «صبح امروز» و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آی.جی.ان (IGN) که یک وبسایت با تمرکز بر حوزه سرگرمی و بازی‌های ویدئویی است و ۲۵ سال سابقه فعالیت دارد، با فرارسیدن سال میلادی جدید، فهرستی از بهترین بازی‌های ویدئویی سال ۲۰۲۱ ارائه داد و بازی فورتزا هورایزن ۵ را به عنوان بازی سال معرفی کرد. در ادامه این گزارش نگاهی به تمام بازی‌های معرفی شده در این فهرست داریم.

فورتزا هورایزن ۵ ( Forza horizon 5)

فورتزا هورایزن ۵ یک بازی ویدئویی مسابقه‌ای جهان‌باز است که به عنوان پنجمین قسمت از مجموعه محبوب فورتزا هورایزن توسط شرکت پلی گراوند گیمز ساخته و نوامبر سال ۲۰۲۱ (آبان- آذر ۱۴۰۰) به بازار عرضه شد. در این بازی که ماجراهای آن در کشور مکزیک می‌گذرد، بازیکن در قالب یک راننده تازه‌وارد به شخصیت های داستانی در راه‌اندازی مسابقات مختلف در حوزه بیرون شهری، آف‌رود یا خیابانی کمک می‌کند. هر مسابقه شامل چند بخش و چند ماموریت است که با تکمیل این ماموریت‌ها امتیاز لازم برای پیش بردن داستان به دست می‌آید. محیط و مسیرهای طراحی شده برای این بازی از ساحل گرفته تا جنگل و از شهر گرفته تا صحرا همگی زیبا و چشم‌نواز هستند و پرداختن به جزئیات الهام گرفته شده از دنیای واقعی آنها را منحصربه فرد می‌کند.

فورتزا هورایزن ۵ به محض عرضه، تحسین منتقدان را برانگیخت و به یکی از بازی‌های پرفروش تبدیل شد. این بازی همچنین برای دریافت سه جایزه هیات داوران جوایز بازی/ Game Awards نامزد شد و هر سه جایزه را برد.

حلقه مرگ (Deathloop)

حلقه مرگ را یکی از پرمخاطب‌ترین بازی‌های چند سال اخیر معرفی می‌کنند. داستان این بازی که سپتامبر سال ۲۰۲۱ (شهریور- مهر ۱۴۰۰) عرضه شد، درباره شخصیتی است که در یک حلقه زمانی گیر افتاده‌ و راه رهایی از آن کشتن هشت نفر است. دنیای حلقه مرگ دنیایی است بر پایه یک حلقه زمانی سرشار از انتخاب‌های مختلف، که ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین آن تصمیم برای کشتن افراد است. در این بازی هر انتخاب جدید به یک اکتشاف دیگر منتهی می‌شود.

هیلو اینفینیت (Halo Infinite)

هیلو اینفینیت که دسامبر امسال (آذر- دی ۱۴۰۰) منتشر شد، یک بازی ویدئویی در ژانر تیراندازی اول شخص و ششمین قسمت از مجموعه بازی‌های هیلو است. دلایل متعددی برای بدبین بودن نسبت به هیلو اینفینیت وجود داشت و اولین دلیل آن بود که دو کارگردان یکی پس از دیگری از این پروژه جدا شدند اما این بازی در نهایت عالی از آب درآمد. کمپین تک نفره آن با ترکیب سندباکس کلاسیک سری بازی های هیلو با حلقه بزرگی که می‌توانید در آن کاوش کنید، تنور سرد این مجموعه بازی را داغ می‌کند و برای بازیکنان قدیمی و جدید چیز جدیدی برای ارائه دارد. در مجموع این بازی پیکیجی است که مجموعه هیلو را در عرصه بازی‌های رایانه‌ای به جایگاه خود بازمی‌گرداند.

هیتمن ۳ (Hitman 3)

هیتمن ۳ یک بازی ویدئویی در سبک مخفی‌کاری است که در ژانویه سال ۲۰۲۱ (دی- بهمن ۹۹) برای کنسول‌هایی چون پلی‌استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس و مایکروسافت ویندوز منتشر شد. در ادامه دو قسمت قبلی بازیکنان در این بازی بار دیگر کنترل مامور ۴۷ را به دست گرفته و با سفر به مکان‌های مختلف ترورهای قراردادی انجام می‌دهند. در این بازی مهیج تنها مرزها و موانع موجود آنهایی هستند که هنوز توسط بازیکنان شکسته نشده‌اند.

رمزگذاری (Inscryption)

بعضی توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای می‌خواهند به مخاطب احساس قدرتمند بودن بدهند و بعضی دیگر به دنبال القای احساس باهوش بودن هستند. اما دانیل مولینز در بازی رمزگذاری احساس متفاوتی را هدف قرار داده و می‌خواهد شما را شگفت زده کند. ماجرای این بازی در یک کابین می‌گذرد که بازیکن سعی می‌کند با شکست دادن نیرویی شیطانی در یک مسابقه کارت بازی، از آن فرار کند. رمزگذاری اکتبر امسال (مهر- آبان ۱۴۰۰) برای پلتفرم مایکروسافت ویندوز منتشر شد.

دو نفر لازم است (It Takes 2)

بازی دو نفر لازم است یک بازی اکشن-ماجراجویی است که مثل بازی قبلی شرکت هیزلایت، راه خروج، باید به صورت دو نفره بازی شود. داستان این بازی از آنجا شروع می‌شود که کودی و می تصمیم به طلاق می‌گیرند و دخترشان رز را در جریان این تصمیم قرار می‌دهند. اما به دنبال برخی اتفاقات کودی و رز در بدن دو عروسک رز گیر می‌افتند و برای بازگشت به بدن اصلیشان یک ماجراجویی هیجان انگیز را آغاز می‌کنند، ماجراجویی که قرار است به آنها در اصلاح رابطه‌شان کمک کند.

متروید وحشت (Metroid Dread)

بازی متروید وحشت یک بازی اکشن-ماجراجویی است که توسط کمپانی نینتندو ساخته شده و اکتبر امسال (مهر- آبان ۱۴۰۰) روانه بازار شد. در این بازی بازیکن کنترل شخصیت اصلی یعنی ساموس آران را در مبارزه با ربات‌های قاتل و هوشمند در سیاره زد.دی.آر به دست می‌گیرد. گیم پلی این بازی دو بعدی است و کیفیت ۴K ندارد، از میان برداشتن غول‌های آن سخت است و اگر در جایی گیر کنید لازم است زمان زیادی صرف رمزگشایی نقشه بازی کنید.

رزیدنت اویل: دهکده (Resident Evil Village)

رزیدنت اویل: دهکده یک بازی ویدئویی در سبک ترس و بقا است که مه امسال (اردیبهشت- خرداد ۱۴۰۰) توسط شرکت کپ‌کام منتشر شد. این بازی ادامه بازی رزیدنت اویل ۷ را پی می‌گیرد. ماجراهای رزیدنت اویل جدید از جایی شروع می‌شود که شخصیت اصلی بازی به نام ایتن وینترز برای پیدا کردن دخترش راهی دهکده‌ای پر از موجودات جهش یافته می‌شود. رزیدنت اویل: دهکده یک بازی جذاب و هوشمندانه است که سازندگان در مقایسه با قسمت‌های قبل ضمن حفظ فضای ترس و وحشت، چاشنی اکشن آن را زیاد کرده‌اند.

ریترنال (Returnal)

ریترنال یک بازی ویدئویی در سبک تیراندازی سوم شخص ساخته استودیو هوس مارک فنلاند است. داستان این بازی از جایی شروع می‌شود که شخصیتی به نام سلین در جست‌وجوی سیگنال اسرارآمیز سایه سفید (White Shadow) در سیاره اتروپوس فرود می‌آید و در آنجا درگیر یک حلقه زمانی می‌شود. این بازی به محض انتشار از لحاظ جلوه‌های بصری و دستاوردهای فنی نقدهای مثبتی دریافت کرد.