1

«برنامه های روشنگرِ مسیر حق از باطل باید گسترش یابد»

مراسم افتتاحیه سوگواره نگین شکسته با سخنرانی آیت الله سید جعفر سیدان(استاد حوزه علمیه مشهد)، آیت الله شب زنده دار(عضو فقهای شورای نگهبان)، آیت الله صدیقی(امام جمعه موقت تهران) و جمعی از علماء و مسولین و جمع کثیری از مردم، در برج آسمان مشهد برگزار شد.
به گزارش صبح امروز آیت الله سید جعفر سیدان(از اساتید حوزه علمیه مشهد) در مراسم افتتاحیه سوگواره نگین شکسته که به منظور بزرگداشت شهادت حضرت صدیقه کبری(سلام الله علیها) برگزار شد، اظهار داشت: شخصیت مبارک حضرت زهرا که مجموع علم، حلم، ایثار، عبادت، سخاوت، شهامت و تمام فضائل هستند، اهمیت بسیار والایی در اساس خلقت دارد.
استاد حوزه علمیه مشهد افزود: از آثار زندگی حضرت فاطمه، خطبه ای است که در مسجد برای احقاق حق خود پس از غصب فدک، ایراد فرمودند. این خطبه از آنجایی مهم است که حضرت برای اینکه مورد ظلم نباشند و تن به آن ندهند، به مسجد آمده و در جمع مسلمین شروع به صحبت کردند که سخنان ایشان باعث منقلب شدن و گریه جمعیت شد؛ ایشان پس از آرام شدن جمعیت خطبه ای به جامعیت سخنان تمام ائمه اطهار(علیهم السلام) و حتی نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) خواندند.
وی با توجه به فرازی از این خطبه خاطرنشان کرد: اگر فردی در انجام واجبات، ترک محرمات و استقامت در مقابل با سختی‌ها درمسیر حق، صبور نباشد، نمی‌تواند مستحق اجر و پاداش‌های ارزنده الهی باشد؛ آنچه که زمینه رسیدن یک فرد به پاداش‌های مهم الهی و مقام‌های والا را فراهم می‌سازد، استقامت کردن در انجام به وظایف، تکالیف الهی‌ و واجبات است و انسان باید هرچه بهتر در جهت کسب کمالات و بدست آوردن ارزش‌های واقعی بکوشد‌.

آیت الله سیدان در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم که خداوند متعال به حقیقت فاطمه(سلام الله علیها) این مملکتی که فاطمی، علوی و مهدوی است و از موقعیت رهبری تا بقیه مراحل افتخار نوکری خاندان رسالت(علیهم السلام) را دارند، به برکت این توسلات، از همه آفات مصون و محفوظ نگه دارد.
همچنین آیت الله شب زنده دار(عضو فقهای شورای نگهبان) در جمع عوامل و دست اندرکاران نگین شکسته حضور پیدا کرده ضمن تشکر و قدردانی از عوامل و دست اندرکاران، در جهت اهمیت هنر و تاثیر آن در تعظیم شعائر چنین گفت: هنر باید برای تحکیم عقاید و حقایق عالم به کار گرفته شود که یکی از بزرگترین حقایق، مسئله ولایت و جانشینی امیرالمومنین(علیه السلام) است.
سوگواره نگین شکسته از 26آذر تا 16 دی ماه سال جاری در مشهد مقدس، میدان هفده شهریور، برج آسمان، برگزار می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت حسینیه آلیاسین(aleyasin.com) مراجعه نمایید.