1

13 آبان گام استوار ملت ایران به سوی پیروزی بود

آنچه در تاریخ از 13 آبان ماه 58 به یاد مانده، ذلت برای استکبار و نصر برای سپاه اسلام بوده است .
تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تنها یک اقدام بر علیه دشمنی همیشگی به نام آمریکا نبود بلکه نشان داد که هرگاه بصیرت در جامعه تبلور پیدا کند ماهیت و استقلال دیکتاتورگونه ای به نام تفکر لیبرال متزلزل و سست می شود.
تاریخ انقلاب اسلامی همواره از 13 ابان ماه به عنوان روزی سرنوشت ساز در تاریخ ایران اسلامی و به خصوص سپهر سیاسی جهان یاد میکند، روزی که تحولات آن امروز تبدیل به تفکری ضداستکبار در بین ملت های آزاده جهان شده است.
تسخیر آخرین سنگر سست آمریکایی ها در تهران توسط دانشجویان و بسته شدن لانه اختفایشان شاید مرهمی بود بر دل مادرانی که فرزندان خود را در آبان 57 آغشته به خون شلیک دژخیمانی دیدند که برای کشتن دانش آموزان که اکثر جوان و نوجوان بودند هیچ ترس و عذاب وجدانی نداشتند.
روز ملی مبارزه با استکبار ستیزی یادآور تلاش دانشجویان خط امام (ره) برای خنثی سازی جریان فتنه و نفوذ در اوایل انقلاب است؛ امری که در سالهای 88 گریبان انقلاب را گرفته بود و تلاش می کرد که در لباس حقیقت خود را پنهان کند که این موضوع نیز با هوشیاری و بصیرت مردم همانند سایر توطئه ها علیه انقلاب اسلامی بی نتیجه ماند.
پس از تصمیم دانشجویان خط امام (ع) در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و انجام موفقیت آمیز آن، هیمنه ی پوشالی آمریکا در منطقه و جهان سیاسی را مورد تزلزل شدید قرار داد به گونه ای که امروز می بینیم این تفکر از مرزهای جمهوری اسلامی فراتر رفته و همه ملت های عدالت خواه، حق طلب و آزاده را فرا گرفته است.
ایستادگی مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایت های رژیم اشغالگر صهیونیستی، مبارزه همه جانبه مردم یمن با رژیم منحوس سعودی، مبارزه جانانه حزب الله با اشغالگران اسرائیلی و تلاش سوری ها برای مقابله با دخالت های آمریکایی ها از جمله مهم ترین اثرات تفکر ایسادگی در برابر استکبار جهانی است.
آنچه در تاریخ خواهد ماند رشادت فرزندان این سرزمین است که نشان دادند با اتحاد و همبستگی و توکل به قدرتی عظیم در آسمان ها و جهان هستی می توانند در برابر دشمنان ولو تا دندان مسلح ایستادگی و به جهان نشان دهند که می توان با دست های خالی اما دلهای متحد در برابر همه قدرت های جهانی سر خم نکرد.
راه شهیدان انقلاب پرنور و پر رهرو
حسین ضیایی
کارشناس ارشد علوم ارتباطات
فعال فرهنگی و رسانه ای