1

هدف زندگی روزمره ایرانیان

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی نه تنها تلویحا حمله سایبری اخیر را از جانب رژیم غاصب اسرائیل دانسته بلکه رسما هدف آن را بدتر کردن وضعیت زندگی روزمره ایرانیان عنوان کرده است.

روز سه‌شنبه چهارم آبان‌ماه 1400 و در پی حدود یک هفته شایعه‌پراکنی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های معاند در خصوص تصمیم دولت بر گران کردن قیمت بنزین، فاز دوم یک عملیات شوم برای ایجاد اغتشاش در کشور با حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کلید خورد.

این سناریوی سه مرحله‌ای گرچه با ضربه به خط اول پدافند غیرعامل توانست نگرانی‌هایی را در سطح کشور ایجاد کند اما به دلیل ناتوانی در تحقق الزامات آن از جمله تاثیر شایعه مذکور بر عموم جامعه و مواجهه دقیق و به موقع دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و رسانه‌ای نتوانست به هدف خود دست یابد.

از آن سو؛ رسانه‌های معاند که در فاز رسانه‌ای این عملیات تمام تلاش خود را برای التهاب‌آفرینی در جامعه و ایجاد شرایطی از جنس آبان 98 به کار بسته بود عملا راه به جایی نبردند.

نکته اینکه؛ گرچه ملت ایران طی چند سال گذشته زیر شدیدترین انواع عملیات‌های ترکیبی و چند لایه نظام سلطه قرار داشته اما دشمن تنها به مدد موفقیت نسبی در «جنگ ادراکی» توانسته ضرباتی را بر پیکره مردم و نظام وارد کند، بستری که کاهش اعتماد عمومی ناشی از برخی ناکارآمدی‌ها زمینه آن را تقویت کرده بود.

بازیابی نسبی اعتماد عمومی به حاکمیت از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون اما به وضوح نشان داد که این مسئله تا چه حد می‌تواند کشور را از آسیب خدعه‌های رنگارنگ دشمن غدار حفظ کرده و سلاح جنگ ادراکی را بی‌اثر سازد.

نگاه به این موضوع از زاویه دیگر شاید بتواند فهم دقیق‌تری از اصل ماجرا به دست دهد؛ مدت‌هاست که جبهه رسانه‌ای دشمن با استفاده از تاکتیک «تحریف و وارونه‌نمایی»، ضمن ایجاد شکاف میان مردم و حاکمیت، سعی کرده خود را دوست و نظام جمهوری اسلامی را دشمن ایرانیان معرفی کند.

تلاش گسترده تلویزیون‌های فارسی‌زبان به علاوه حساب‌های بی‌شمار شخصیت‌ها و نهادهای رسمی و غیر رسمی دشمنان در فضای شبکه‌های اجتماعی که دائما دم از دوستی با مردم ایران می‌زنند تا بتوانند منویات شوم خود را در اذهان نهادینه کنند، از این جمله‌اند.

این تلاش‌ها گرچه بعضا موفق نیز بوده، اما بارها در مواردی چون تحریم دارو، تلاش برای تحریم ورزش ایران، راه‌اندازی کارزارهای مجازی برای حمله به کشور و… دم خروسشان بیرون زده است.

در مورد اخیر اما؛ عصبانیت دشمن از ناتوانی در رسیدن به هدف خود عملا آنها را وادار به رونمایی از اهداف اصلی آنان کرده است، چنانچه روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی نه تنها تلویحا حمله سایبری اخیر را از جانب رژیم غاصب اسرائیل دانسته بلکه رسما هدف آن را بدتر کردن وضعیت زندگی روزمره ایرانیان عنوان کرده است.

هاآرتص در این گزارش به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی نوشته؛ مشکلات روزانه برای تهران مسئله‌ آفرین شده و حمله سایبری روز سه‌شنبه که بر 4300 پمپ بنزین در سراسر کشور تأثیر گذاشت، آخرین نمونه‌ آن است.

این اذعان صریح را اگر با برنامه‌های برخی شبکه‌ها، ادعاهای برخی شخصیت‌ها و به ویژه حساب‌های مجازی دولتی مانند «اسرائیل به فارسی» یا… در دوستی با مردم ایران قیاس کنیم متوجه خواهیم شد که چگونه شکست آنان در یک پروژه عملیات روانی منجر به لو رفتن اهداف پشت پرده آنان شده است.

بر این اساس؛ چنانچه خباثت دشمنان ملت ایران و نقشه‌های شومشان برای بر هم زدن آسایش مردم همواره بر آگاهان روشن بوده، اما این دست اعترافات بیش از پیش مشت آنان را در برابر جامعه ایرانی بازتر کرده و نشان از عمق دشمنی آنان دارد.