1

مردم مانند اسیر گرفتار دفاتر پیشخوان شده‌اند

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: میزان رضایت شهروندان از دفاتر و عملکرد ما در حوزه شهرسازی مناسب نیست. نحوه پاسخگویی برخی دفاتر با شان شهروند شهر امام مهربانی‌ها و جهان‌شهر برکت و کرامت همخوانی ندارد. باید به صراحت بگویم مردم همچون اسیر در دستان آن‌ها افتاده‌اند و هیچ صدایی شنیده نمی‌شود.

مجید طهوریان عسگری امروز در نطق پیش از دستور یازدهمین جلسه ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در خصوص وضعیت شهر مشهد از نظر زیرساخت‌های مدیریت شهری الکترونیک اظهار کرد: ۸۰ درصد مراجعات شهروندان به شهرداری مربوط به حوزه شهرسازی است. بنابراین ورود شهرداری به بستر شهرداری الکترونیک می‌تواند حجم بالایی از رضایت در شهروندان را به‌ همراه داشته باشد.

وی افزود: لازم است مدیریت شهری از جوانب مختلف و از منظر فرآیندی، ساختاری، اسنادی و شهروندی یک مرتبه به موضوع شهرداری الکترونیک توجه کند. اگر  می‌خواهیم درک کنیم مردم چرا فریاد می‌زنند و نارضایتی دارند، کافی است یک روز با یک شهروند همراه شویم تا نسبت به مدل پاسخگویی به آنان بیشتر آشنایی پیدا کنیم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: سوالات مهمی مطرح است که چرا هیچ مرجع مشخصی پاسخگوی عملکرد این دفاتر نیست. من نیز دنبال یک پاسخگو بودم ولی کسی را پیدا نکردم. چرا مردم از فرآیند پرونده خود در حوزه شهرداری الکترونیک مطلع نمی‌شوند؟ چرا یک پرونده باید ده‌ها مرتبه بین دفتر و شهرداری پاسکاری شود؟ چرا استاندارد مشخصی برای زمان پاسخگویی وجود ندارد؟

طهوریان عسگری تاکید کرد: چرا شهرداری به جای تشویق دفاتر و حوزه شهرسازی به استفاده از بستر الکترونیک به استفاده از دفاتر پیشخوان که ساده‌‎ترین راه ممکن است، اکتفا می‌کند؟ چرا دفاتر پیشخوان رتبه‌بندی نمی‌شود تا براساس نظام ارزیابی و رتبه‌بندی و مشتری مداری میزان پرونده‌ها را دریافت کنند؟ شهروندان مشهد بدانید امروز صدای شما شده‌ام تا صدای نشنیده‌تان را به گوش اعضای شورای شهر، شهردار و معاونان شهرسازی و برنامه‌ریزی شهرداری مشهد و همچنین سازمان فاوا شهرداری منتقل کنم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: سوالات و نکات بنده در خصوص شهرداری الکترونیک و شهرداری هوشمند نافی زحمات تمام تلاشگران این عرصه نیست اما تا کجا قرار است در تعارفات روزانه چاره‌ای برای ۸۰ درصد مراجعات مردم به شهرداری مشهد و کسب رضایتمندی آن‌ها نیاندیشیم؟ وقتی در حوزه هوشمندسازی، شهر الکترونیک و… سخن می‌گوییم، دیدگاه‌های مختلفی مطرح است ولی برای رسیدن به شهر هوشمند باید از دریچه شهرداری هوشمند عبور کرد.

وی گفت: آیا می‌دانید بیش از ۱۰۰ خدمت شهرداری مشهد از طریق زیرساخت‌های برخط و الکترونیک در حال ارائه است؟ حوزه فرهنگی شهرداری در کنار سایر حوزه‌های عمرانی و شهرسازی باید بستر فرهنگسازی استفاده از این حجم بالای خدمات برخط را فراهم کند.

طهوریان عسگری اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنم در شهرداری مشهد شورای عالی شهر الکترونیک یا شهرداری الکترونیک و یا شهر هوشمند به ریاست شهردار مشهد تشکیل شود. از ریاست شورای شهر نیز می‌خواهم همچون کمیته‌های نظارتی که به صورت حقیقی همکارانم در مناطق حضور پیدا می‌کنند، کمیته‌ای برای مراجعات ۸۰ درصد مردم به شهرداری در خصوص شهرداری الکترونیک و موضوعات حوزه شهرسازی نیز تشکیل دهند تا بتوان بزرگترین حجم رضایتمندی در شهروندان را ایجاد کرد.

پیک ششم کرونا اوج بگیرد شرایط سختی خواهیم داشت

هم چنین مهدی ناصحی نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد الرضا(ع) نیز در ابتدای یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهربا اشاره به مناسبت های پیش رو، افزود: در آستانه روز ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی هستیم و امیدوارم در استکبار ستیزی ادامه دهنده راه امام و شهدا باشیم.

وی همچنین به شهادت شهید حسین فهمیده اشاره و اظهارکرد: نوجوان انقلابی شهید فهمیده جان خود را برای دفاع از اسلام و کیان کشوراسلامی مان فدا کرد و الگویی برای سایر جوانان شد، یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی می داریم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد الرضا(ع) افزود: یکی از موضوعات مهمی که این روز‌ها شنیده می‌شود موضوع پیک ششم کرونا به دلیل رعایت نکردن پروتکل هاست که چنانچه این پیک اوج بگیرد شرایط سختی خواهیم داشت.

ناصحی ادامه داد: امیدوارم با رعایت مردم و عبور از موج ششم کرونا شاهد آن باشیم که مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی

نامگذاری 17 معبر فرعی به نام شهدای گرانقدر

شورای اسلامی شهرمشهد الرضا(ع)، نامگذاری 17 معبر فرعی شهر را به نام شهدای گرانقدر تصویب کرد.

در یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، ابتدا لایحه نامگذاری تعدادی ازمعابر فرعی شهر به نام شهدای والامقام دردستور کارقرارگرفت و پس از تصویب به شهرداری مشهد اجازه داده شد نسبت به نامگذاری 17 معبر فرعی سطح شهر به نام شهدای گرانقدر به شرح ذیل اقدام کند.

نامگذاری معبر فرعی کلاهدوز ۱۰ با حفظ شماره به نام شهید محمد خلیل کامرانی مشهدی

نامگذاری معبر فرعی شهید موسوی قوچانی ۲/۱با حفظ شماره به نام شهید دانیال غرویان

نامگذاری معبر فرعی شهید علی اکبر کشمیری ۶ واقع در انتهای معبر شهید اسدالله کشمیری ۳ با حفظ شماره به نام شهید جمشید پورسعادتی

نامگذاری معبر فرعی پنجتن ۵۲ با حفظ شماره به نام شهید سید صالح حسینی

نامگذاری معبر سخاوت ۱۳ واقع در گلشهر با حفظ شماره به نام شهید محمد جواد اکبری کوه سفید

نامگذاری معبر چمن ۷۵ با حفظ شماره به نام شهید محمود یوسف پور

نامگذاری معبر فرعی شهید شیرودی ۱۳ با حفظ شماره به نام شهید محمد کاظم بهرامی

نامگذاری معبر فرعی نسترن ۶ واقع در خیابان فدائیان اسلام با حفظ شماره به نام شهید محمد جواد هروی

نامگذاری معبر فرعی شهیدان سلطانی ۸ با حفظ شماره به نام شهید رضا خدایی رباطی

نامگذاری معبر فرعی شهیدان سلطانی ۱۰ با حفظ شماره به نام شهید مصطفی هاشم زاده پیوند کنه

نامگذاری معبر فرعی شهیدان سلطانی ۱۴ با حفظ شماره به نام شهید رضا بخشی

نامگذاری معبر فرعی شهید ضرغامی ۲/۱ واقع در چمن ۱ با حفظ شماره به نام شهید محمدرضا تقدیریان گل خطمی

نامگذاری معبر فرعی آیت الله خزعلی ۲ با حفظ شماره به نام شهید سید محمود سید علوی

نامگذاری معبر فرعی ارشادالرضا ۱ با حفظ شماره به نام شهید نوروز تقدیمی

نامگذاری معبر فرعی هاشمیه ۴۹ با حفظ شماره به نام شهید ناصر ظریف

نامگذاری معبر فرعی اندیشه ۷ با حفظ شماره به نام شهید سیف الله بیات

نامگذاری معبر فرعی جلال آل احمد ۶ با حفظ شماره به نام شهید سیدامیر حیدری

همچنین در ادامه این جلسه طرح دو فوریتی اعضای شورای شهر درخصوص برگزاری اجلاس شهرداران کلانشهرهای عضو پیمان شانگهای در دستور کار قرارگرفت و با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر، مشهدالرضا(ع) آمادگی خود را برای برگزاری اجلاس شهرداران کلانشهرهای عضو پیمان شانگهای اعلام کرد.

برهمین اساس شهرداری مشهد، مکلف است با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط نسبت به برنامه ریزی برای برگزاری اجلاس شهرداران کلانشهرهای عضو پیمان شانگهای در شهر مشهد الرضا(ع) حداکثر ظرف مدت نه ماه اقدام کند.