برگزیدگان سومین جشنواره انتخاب کتاب سال خراسان شمالی معرفی شدند

برگزیدگان سومین جشنواره «انتخاب کتاب سال» خراسان شمالی در بخش‌های مختلف، براساس رای هیات داوران انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش روزنامه «صبح امروز» و به نقل از ایرنا، در مجموع ۱۴۵ اثر به سومین جشنواره انتخاب کتاب سال ارسال شد که پس از داوری آثار از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران ۶ اثر منتخب و ۶ اثر شایسته تقدیر انتخاب و معرفی شدند.

در بخش ادبیات و نثر معاصر کتاب«گاف» نوشته «سارا گریانلو» از سوی انتشارات صاد به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

در بخش ادبیات و شعر کردی کتاب های «تاوانبار» سروده «علیرضا سپاهی لائین» و «ب زمان کی دن» سروده «برات قوی اندام»  از سوی انتشارات بیژن یورد به طور مشترک برگزیده شدند.

بر اساس این گزارش  و بر اساس رای هیات داوران در بخش ترجمه کتاب «یوزپلنگ» نوشته «بیژن نجدی» و ترجمه «بهاره ضیغمی» که توسط انتشارات بیژن یورد منتشر شد به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

در بخش تاریخ، جغرافیا و استان شناسی نیز کتاب «گراتی، نگین اسفراین» نوشته «محمد صادق مروی» که از سوی انتشارات باغ کاغذی اسفراین و کتاب «آرزوی دیدار – مصاحبه دفاع مقدس» به قلم «عاطفه طالب پور» و  توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده اند، به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

همچنین کتاب «بررسی نماد نقوش و نگاره های سفره کردی نوشته «معصومه ذوالفقاری» در بخش هنرهای تجسمی، «قوشمه ساز پرواز» در بخش موسیقی اثر «مهدی رستمی»، مجموعه شعر «دوچنار» سروده «حسن روشان» و کتاب «تالک» ترجمه شعر کرمانجی به فارسی، ترجمه «شیرکوه پهلوانی» در بخش ادبیات، کتاب «سلام آقا سید» به قلم «علیرضا محمودی مظفر» در بخش تاریخ،جغرافیا و مستند نگاری و کتاب «داماد کوچولو» در بخش کودک و نوجوان سروده «زهرا داوری» به عنوان آثار شایسته تقدیر قرار گرفتند.

براساس این گزارش این رویداد فرهنگی در راستای توسعه فرهنگ نشر در جامعه، معرفی آثار فاخر مکتوب نویسندگان و ناشران، ارتقای سطح مطالعه و ترویج کتابخوانی در ۲ بخش برگزار شد  که بخش موضوعی شامل آثار تالیف، ترجمه و تصحیح در موضوعات۱۰ گانه کلیات، فلسفه و روانشاسی، دین، علوم اجتماعی، علوم خاص، علوم کاربردی، هنر، ادبیات، تاریخ و جغرافیا و کودک و نوجوان است و استان شناسی، زبان و ادبیات، گویش ها و خرده فرهنگ های استان نیز بخش ویژه این جشنواره است.

سومین جشنواره انتخاب کتاب سال خراسان شمالی به دبیری «منیژه درتومیان» و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد و در این مراسم از خانواده زنده یاد حاج داراب بدخشان؛ شاعر آیینی استان و انتشارات بیژن یورد تقدیر به عمل آمد.

image_print
10 پاسخ
  1. sklep online
    sklep online گفته:

    Hey! Do you know if they make any plugins to help with Search Engine Optimization? I’m trying to get my
    blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing
    very good results. If you know of any please share.
    Thanks! You can read similar blog here: E-commerce

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *