1

۷۰ واحد کارگاهی جدید در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: تاکنون زمین برای ۸۵ واحد کارگاهی در شهرکها و نواحی صنعتی استان به متقاضیان واگذار شده است که پیش بینی می شود، تا پایان سال ۷۰ کارگاه تولیدی جدید به بهره برداری برسد.
به گزارش صبح امروز و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، علی بهرامی زاده در نشست ویدیو کنفرانسی با حضور «علی رسولیان»، معاون وزیر صمت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به تشریح وضعیت اجرای طرحهای کارگاهی استان پرداخت.
وی گفت: در راستای سیاستهای سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، امسال ایجاد کارگاه های ۲۰۰ تا ۵۰۰ مترمربعی با هدف تسهیل در روند جذب سرمایه گذار، کاهش هزینه های تولید و حمایت از صنایع کوچک و متوسط در ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.
وی این شهرکها و نواحی صنعتی را شامل «چناران، ماشین سازی و فناوریهای نوین، کلات ، قوچان ۲، خیام، بجستان، کاخک، تربت حیدریه ۲، فناوری صنایع غذایی، سبزوار ۲ و فریمان دانست.
وی اظهار داشت: کل مساحت تخصیص یافته در شهرکها و نواحی صنعتی آماده واگذاری زمین به ایجاد کارگاه تولیدی، ۲۵۹ هزار و ۷۸۷ مترمربع است که از این میزان ۱۴۱ هزار و ۶۴۴ مترمربع در قالب ۴۴۳ قطعه قابل واگذاری است.
وی اظهار داشت: واگذاری ۵۱۱ کارگاه تولیدی دیگر در ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی مزبور در دستور کار قرار دارد که به محض اخذ تاییدیه زیست محیطی آنها از دستگاه اجرایی مربوطه، کار واگذاری زمین برای ایجاد این کارگاه ها با اولویت جوانان دانش آموخته دانشگاه ها آغاز می شود.
گفتنی است: ۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ مورد شهرک صنعتی و ۲۱ مورد ناحیه صنعتی است، از مجموع این موارد، ۲۶ شهرک صنعتی و ۱۴ ناحیه صنعتی فعال و واگذاری زمین در آن در حال انجام است.