1

مسابقه قرآنی مدهامتان محورترین برنامه کانون های فرهنگی مساجد در کشور است

میرزایی بیان کرد: محوری ترین و مهمترین برنامه فضای رقابتی اعضای کانون های فرهنگی مساجد که سبقه بیشتری نسبت به دیگر فعالیت های قرآنی دارند مسابقات مداهامتان است.

به گزارش صبح امروز ،مجتبی میرزایی روز دوشنبه در نشست خبری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان بیان کرد: ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور با توجه به سابقه ۱۴ ساله در برگزاری این مسابقات و ایجاد حوزه نقش قرآن و عترت ذیل دفتر فرهنگی و اجتماعی کانون مساجد بحث برنامه ریزی و هماهنگی فعالیت های قرآنی کانون های مساجد کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل دفتر فرهنگی ستاد فهمای کشور گفت: این فعالیت ها به عنوان فعالیت های مبنایی در کانون های مساجد است و می توان گفت بخشی ار این فعالیت ها به عنوان استراتزی اصلی ستاد هماهنگی کانون های مساجد بر مبنای فعالیت های قرآنی در حوزه مساجد در حال برنامه ریزی است.

وی افزود: محوری ترین و مهمترین برنامه فضای رقابتی اعضای کانون های فرهنگی مساجد که سبقه بیشتری نسبت به دیگر فعالیت های قرآنی دارند مسابقات مداهامتان است.

میرزایی بیان کرد: امسال خراسان رضوی برای سومین سال میزبان برگزاری مسابقات قرآنی مداهامتان در مرحله کشوری است و دبیرخانه دائمی آن در مشهد دایر است.

وی گفت: آنچه که در این دوره از مسابقات در مرحله استانی برای ما مهم بود و یک نقطه افتراق اصلی در این دوره از مسابقات بود، بحث برگزاری مسابقات به صورت غیر حضوری بود، که بالغ بر ۱۲ هزار نفر آثار خود را در سایت بارگذاری کردند لذا شرایط برای متمرکز برگزار کردن این مسابقات و داوری و دانلود آثار ، برای انتخاب برترین ها با مشکل مواجه کرده بود که در نهایت ۶۵۲ نفر در مرحله استانی انتخاب و برگزیده شدند و از این تعداد با توجه به شرایط کرونایی ۸۷ در بخش کشوری برای رقابت انتخاب شدند.

مدیرکل دفتر فرهنگی ستاد فهما با بیان اینکه در این دوره از مسابقات قرآنی از داوران برجسته کشوری و بین المللی استفاده شده است؛ افزود: در بخش برادران آقایان یاری گل، سید جواد سادات فاطمی، محمد صادق زارعان، عباس هاشمی، حامد ولی زاده داور این دوره از مسابقات را بر عهده دارند و مقومی ناظر مسابقات در بخش برادران هستند و در بخش خواهران خانم ها خطیب، هیبتیان، کوچکی، شبانی قهرودی، الماسی داوری می کنند و خانم موسوی نیا ناطر مسابقات در بخش خواهران خواهند بود.

وی بیان کرد: در این دوره از مسابقات خواهران در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل و برادران در چهار رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و اذان به رقابت خواهند پرداخت.