1

سخنی با پزشک

با توجه به شرایط به وجود آمده به واسطه بیماری کرونا و اهميت ماندن در خانه، شرایطی را فراهم کردیم تا شما از طريق آن سوالات پزشکی خود را پرسیده و پاسخ خود را از حاذق ترین پزشکان دریافت کنید. در این شماره دکتر محمدرضا ملکی ، متخصص پزشکی قانونی و فلوشیپ فوق تخصصی سم شناسی بالینی و مسمومیت ها و فعال در زمینه پوست و مو و زیبایی پاسخگوی سوالات ارسال شده،هستند.
۱. در ارتباط با انواع درد قفسه سینه و راه های تسکین آن توضیحاتی ارائه دهید.
درد قفسه سینه جزو مواردی هست که باید جدی گرفته شود و حتما به پزشک مراجعه شود ، زیرا بیماری های مهمی همچون بیماری های قلبی عروقی و بیماریهای ریوی نیز که در اولویت رسیدگی پزشکی می باشند در این گروه قرار دارند.
۲. علائم و نشانه های مسومیت در کودکان چیست و چگونه درمان می‌شود؟
مسمومیت در کودکان یکی از علل شایع مراجعه به اورژانس ها و مراکز درمانی می‌باشد که بسته به نوع و شدت مسمومیت می تواند طیفی از علائم و شکایات را در بر داشته باشد. بسته به ارگانهای متأثر از مسمومیت علائم از بیقراری تا کاهش سطح هوشیاری، علائم گوارشی، علائم پوستی، علائم کلیوی و علائم قلبی عروقی، علائم ریوی و تنفسی و غیره را می تواند شامل شود و لذا نیاز به ویزیت توسط پزشک، اقدامات اولیه اورژانس و درمان بر اساس ارگانهای درگیر دارد.
۳. لطفا توضیحاتی در ارتباط با علائم گوارشی بیماری کرونا ارائه دهید.
بیماری کرونا، بیماری ویروسی جدیدی است که با توجه به ویروسی بودن می تواند کلیه علائم گوارشی عفونت های ویروسی را به همراه داشته باشد لذا علائمی همچون دل درد، دل پيچه، تهوع، استفراغ، بی اشتهایی و سایر علائم گوارشی در کرونا دیده می شود، هر چند که به دلیل نوظهور بودن این بیماری و عدم مطالعات کافی بر روی آن، دانسته های پزشکی در این بیماری ناکافی می باشد.