1

محدودیت‌های عجیب گرجستان برای ورود ایرانیان

گفته می‌شود فقط ایرانیانی که اقامت گرجستان دارند و از این کشور خارج شده‌اند ‘فقط در صورت ارائه مدرکی که دلیل اقامت‌شان را نشان دهد ‌اجازه ورود مجدد داده می‌شود.

امکان بازگشت ایرانیان مقیم گرجستان به این کشور سد شده‌ است؛ ایرانیانی که با داشتن پاسپورت و کارت اقامت، پشت مرزها مانده‌اند. خانواده‌هایی که دو نیمه شده‌اند و زندگی‌ها و کسب‌وکارهایی که سرنوشتشان نامعلوم است.

بخش عجیب این ممانعت از ورود ایرانیان‌ این است که برخی از آنها با زدن دو دُز واکسن و اقامت دائم گرجستان خاک این کشور را به مقصد کشور دیگری ترک کرده‌اند و اصلا به ایران بازنگشته‌اند هم اجازه ورودشان به خاک گرجستان داده نشده و آنها را از فرودگاه برگردانده‌اند.

گفته می‌شود فقط ایرانیانی که اقامت گرجستان دارند و از این کشور خارج شده‌اند ‘فقط در صورت ارائه مدرکی که دلیل اقامت‌شان را نشان دهد ‌اجازه ورود مجدد داده می‌شود.

امکان بازگشت ایرانیان مقیم گرجستان به این کشور سد شده‌ است؛ ایرانیانی که با داشتن پاسپورت و کارت اقامت، پشت مرزها مانده‌اند. خانواده‌هایی که دو نیمه شده‌اند و زندگی‌ها و کسب‌وکارهایی که سرنوشتشان نامعلوم است

در خبرها آمده است این روند برای دانشجویان یا کسانی که در شرکت‌های بین‌المللی کار می‌کنند تا حدی امکان‌پذیر است، اما برای دیگران مشکلات بیشتری بوجود می‌آورد. ورود ایرانیان از ایران به گرجستان پیش از این هم با سختگیری‌های زیادی روبرو بوده. اما به نظر می‌‌رسد این بار سختگیری‌ها بیشتر شده است.

سفارت جمهوری اسلامی در گرجستان نیز در این خصوص توضیحانی ارایه کرده است، سفارت ایران در تفلیس با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به پیگیری‌ دانشجویان ایرانی در خصوص مجوزهای ورود و امکان برقراری پرواز بین ایران و گرجستان، به اطلاع می‌رساند؛ اسامی اولین گروه از دانشجویان که دارای مجوز ورود به گرجستان بوده و از سوی دانشجویان یا دانشگاه آنها برای سفارت ارسال شده، به منظور استعلام و دریافت تایید نهایی مرزبانی گرجستان برای مراجع ذیربط گرجی ارسال شده است.

سفارت ایران تاکید کرده است که دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های خود را از وضعیت اقامت خود آگاه کنند و آنها را در جریان عدم حضور خود در گرجستان قرار دهند.

به گزارش نورنیوز: در بیانیه سفارت ایران در گرجستان آمده است: به محض دریافت تایید نهایی از سوی مراجع ذیربط و اعلام آن به سفارت، این نمایندگی جهت هماهنگی و برقراری پرواز بین ایران و گرجستان از طریق ایرلاین‌های داخلی و خارجی اقدام خواهد کرد.