1

جوانان برای خدمت عالمانه و جهادی آماده شوند

شهردارمشهد با تاکید بر اینکه تصمیمات و فعالیت ها در شهرداری عالمانه و جهادی خواهد بود، گفت: جوانان شهرداری آماده شوند و کمر همت را برای خدمت عالمانه و جهادی محکمتر ببندند.

به گزارش صبح امروز سید عبدالله ارجائی که اولین روز کاری خود را به نشستی با شورای معاونان، شهرداران مناطق و رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اختصاص داد، با بیان این مطلب افزود: شورای ششم ثابت کرد که به ظرفیت های برخاسته از مشهد الرضا(ع) و خادمان مردم که در شهرداری این شهر سابقه فعالیت دارند توجه و اعتماد دارد.

وی اضافه کرد: از عنایت ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) سپاسگزارم و از اعتماد اعضای محترم شورای ششم به بدنه شهرداری و همچنین تمامی همکاران سابقم در بدنه مدیریت شهری و سطح استان تشکر می کنم.

سرلوحه فعالیت‌ها

شهردارمشهد با بیان اینکه امیدواریم دوران شورای ششم در عرصه مدیریت شهری، دوره مدیریت عالمانه و جهادی باشد، اظهارکرد: برهمین اساس تاکید داریم تمام کارها و تصمیمات در شهرداری مشهد برمبنای کار کارشناسی و دقیق علمی باشد و تکریم ساحت مقدس علم و کار فنی سرلوحه فعالیت ها قرار خواهد گرفت.

ارجائی با تاکید براینکه ما خادم حضرت رضا(ع)، خادم زائرینشان و خادم مجاورینشان هستیم، خاطرنشان کرد: بدنه فهیم، بصیر، متخصص و انقلابی شهرداری مشهد به این نکته توجه داشته باشند که رویکرد دوره ششم رویکرد نگاه به درون خواهد بود، لذا جوانان شایسته شهرداری و همکاران عزیزم در معاونت ها، مناطق و سازمانها کمر همت را برای خدمت عالمانه و جهادی محکمتر ببندند.

وی ادامه داد: برادرعزیزم جناب دکتر کلائی، شهردار سابق زحمات زیادی را برای توسعه شهر کشیدند و این تلاشها با قدرت و شدت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

شهردارمشهد افزود: با حضور آقای دکتر کلایی بررسی و آسیب شناسی نسبتا کاملی در خصوص فعالیت‌ها انجام شده، لذا در این دوره برای رفع کمبودها تلاش و نقاط قوت گذشته با قدرت تقویت خواهد شد.

ارجائی با تقدیر از تلاشهای رضا خواجه نائینی، سرپرست شهرداری و معاونت مالی و پشتیبانی گفت: بخش عمده ای از زحمات شهرداری در دوره قبل بر دوش ایشان بود که در دوران سرپرستی به اوج خود رسید.

شهرداری با 18هزار میلیارد تومان بودجه و 26هزارنیرو یک ابر سازمان است

هم‌چنین معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد در این جلسه گفت: شهرداری با 18هزار میلیارد تومان بودجه و 26هزارنیرو یک ابر سازمان است. رضاخواجه نائینی افزود: اولین روز شروع به کار شهردار را تبریک می گوییم و امیدواریم در دوره ای که مسئولیت دارند مدیریت شهری با لطف و عنایت ولی نعمتمان حضرت رضا(ع) با تمام قدرت به پیش برود.

وی اضافه کرد: شهرداری مشهد با 26هزارنفر نیرو و 18هزار میلیارد تومان بودجه یک ابر سازمان است.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد تصریح کرد: ابرسازمان شهرداری مشهد دارای 100مدیر عضو شورای اداری است، که شاید اختیارات، بودجه و نیرویی که تحت نظر آنها فعالیت می کند بیشتر از بسیاری از ادارات کل استان باشد.

خواجه نائینی ادامه داد: کار در شهرداری مشهد، بسیار پرفشار و طاقت فرسا است که ان شاء الله با مدیریت و درایت مهندس ارجائی ، کارها با قدرت و قوت انجام و شهرداری مشهد همچنان موفق در میان شهرداری های کلانشهر ها بدرخشد.

حمایت کامل شورای شهر از شهردار

هم چنین رییس شورای اسلامی شهرمشهد مقدس در این جلسه گفت: شورا از شهردار به صورت کامل و در چهارچوب قانون حمایت خواهد کرد.

حسن موحدیان افزود: یکی از موضوعاتی که برای شورای شهر در انتخاب شهردار اهمیت داشت، شناخت از شهر و بدنه شهرداری بود که خوشبختانه مهندس ارجائی، شهرداری و شهر را خوب می شناسد و این یک نقطه قوت برای شهر است.

وی با بیان اینکه شورای شهر بر ارائه برنامه از سوی شهردار تاکید داشت، اظهارکرد: برنامه ای که مهندس ارجائی ارائه کرد نشان داد که این برنامه با فکر و پشتوانه علمی تدوین شده است.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: بی برنامگی بیشترین فشار را به معاونان، شهرداران مناطق و کارکنان شهرداری وارد می کند، لذا بر انجام فعالیت ها و تصمیم گیری ها براساس برنامه تاکید داریم و اقدامات را براساس برنامه ارائه شده ارزیابی خواهیم کرد.

موحدیان با اشاره به اینکه تغییر و تحول در همه سازمان ها و … اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: تغییر و تحول طبیعتا فشار روانی ایجاد می کند که سعی می کنیم این فشار را کم کنیم، اما درمقابل تقاضا داریم که به تغییر وتحول به صورت موضوعی عادی نگاه کنید.

وی ادامه داد: صراحتا اعلام می کنم شورای شهر از شهردار در چهارچوب قانون به صورت کامل حمایت می کند، اما در کارها دخالت نخواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: امیدواریم با تلاش همه همکاران در مدیریت شهری در پایان چهار سال آینده شاهد کارنامه خوبی در خدمات رسانی به مردم باشیم.